  • 1. Data: 2005-12-04 20:46:24
    Temat: Koncesja alkoholowa a spółka małżeńska
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Witam wszystkich-wiem że temat spółek małżeńskich był już kilkakrotnie poruszany
    ale ja w trochę innym kontekście.Moi znajomi prowadzą działalność gospodarczą w
    zakresie detalicznej sprzedaży alkoholu./spółka małżeńska działająca w oparciu o
    dwa odrębne wpisy małżonków do DG/.Jak wiadomo z końcem tego roku swój
    prawny byt kończą takie "twory" jak spółki małżeńskie,które albo mogą się
    przekształcić w spółki cywilne lub jawne /wnosząc aportem do nowo powstałej
    spółki cały majątek-towary handlowe,śr,trwałe,kasy fiskalne itp. / lub jeden z
    małżonków wykreśla się z ewidencji DG i dalej ten sam sklep monopolowy prowadzi
    już tylko jeden z małżonków/ ten,którego numerem NIP posługiwała się spółka
    małżeńska dla celów VAT/. Chodzi mi o ten drugi przypadek- czy wtedy można
    prawnie nadal prowadzić ten sklep,jeżeli koncesja była wydana na oboje
    małżonków /Urząd Miasta twierdzi że nie i trzeba koniecznie założyć SC/? Co do
    kas fiskalnych to już wiemy,że może ten małżonek używać tych samych kas,a
    spółka cywilna także po wymianie modułu z uwagi na nowy nr NIP nadany
    spółce/..pozdrowionka niedzielnowieczorne...

    -> http://usenet.pomocprawna.info