  • 1. Data: 2002-07-17 10:28:44
    Temat: Księgowanie zakupow ?
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Prowadzę działalność związaną z komputerami (KPIR-zwolniony z VAT).
    Bardzo prosze o poradę jak mam księgować (odliczać,amortyzować)
    następujące zakupy dokonane na potrzeby działalności:

    - zakup karty siecowej lub innych elementów do komputera (rozbudowa).
    - zakup oprogramowania (Windows,Corel)
    - zakup aparatu cyfrowego
    - zakup karty pamięci do tegoz aparatu.

    Wartość każdego z tych towarów nie przekracza 3500 PLN.
    Chodzi mi głownie o to, ktore z tych rzeczy zaliczyc do sr. trwalych
    i ewidencjonować w ewid. sr. trwalych a ktore traktowac jako kosz
    i wpisywac tylko w KPiR.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    ANIOL
    a...@w...pl

  • 2. Data: 2002-07-18 12:01:38
    Temat: Re: Księgowanie zakupow ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ANIOŁ" <a...@w...pl> wrote in message news:ah4qvq$jg5$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > Chodzi mi głownie o to, ktore z tych rzeczy zaliczyc do sr. trwalych
    > i ewidencjonować w ewid. sr. trwalych a ktore traktowac jako kosz

    Na KPiR zakup apararu cyfrowego nalezy odnotowac w ewidencji wyposazenia

    w KPiR jednorazowo w koszty

    Jednym z "problemow" jest Windows..

    jeli jet to ulepszeie, to w koszyt,
    jesli byl dokupiony przed oddaniem do uzytku Skladnika majatku,
    to powieksza jego wartosc i wtedy pytanie, czy calos nieprzekracza 3 500.

    Przy okazji..

    Mysle, ze zwolnienie ma pan podmiotowe z uwagi na zakladany maly obrot...
    prosze sie BAAArdzo pilnowac z tym obrotem

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-18 16:14:38
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mysle, ze zwolnienie ma pan podmiotowe z uwagi na zakladany maly obrot...
    > prosze sie BAAArdzo pilnowac z tym obrotem

    Tak tak, właśnie jest. A co z elementami rozbudowy komputerów (karty,
    pamięci, dyski itp.) ?

    ANIOL

  • 4. Data: 2002-07-18 19:25:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, ANIOŁ wrote:

> [...]
    >+ - zakup karty siecowej lub innych elementów do komputera (rozbudowa).
    >+ - zakup oprogramowania (Windows,Corel)
    [...]
> [...]
    >+ Chodzi mi głownie o to, ktore z tych rzeczy zaliczyc do sr. trwalych
    >+ i ewidencjonować w ewid. sr. trwalych a ktore traktowac jako kosz

    1. IMO zależy jak "rozbudowujesz komputer". Bo jeśli dokonasz
    ulepszenia (określenie z ustawy !) *jednocześnie* o kilka
    składników - to ich suma się będzie liczyła do limitu 3500.
    Z ciekawości: *dokupujesz* Windows do komputera który *już
    jest* w EŚT ? Bo IMO wtedy musisz umieć sensownie odpowiedzieć
    co tam wcześniej było :) (niby nie problem...) PC bez systemu
    nie jest (jednak) "kompletny"
    2. Wartość 3500 nie rozstrzyga o "traktowaniu jako ŚT" (lub
    rozbudowa ŚT) - nikt ci nie broni zaliczyć do ŚT i amortyzować
    jednorazowo czegos za mniej niż 3500 zł !

    Jakbyś tak klinknął gdzie trzeba w linku:

    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +trwa%C5%82e+OR+trwa%C5%82ych+OR+%C5%9AT+OR+ST+OR+tr
    wale+OR+trwalych+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&i
    e=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_
    minm=5&as_miny=2000&as_maxd=18&as_maxm=7&as_maxy=200
    2

    to wyjdzie ci coś w tym stylu:

    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=&num=100&as_
    scoring=r&hl=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&a
    s_epq=&as_oq=trwa%B3e+trwa%B3ych+%A6T+ST+trwale+trwa
    lych&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uaut
    hors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2000&
    as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=7&as_maxd=
    18

    ...do poczytania; wstaw sobie sam "3500" i "3500zł" do stosownego pola :)
    to znajdziesz resztę opisów.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-07-18 21:52:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0207182116210.24339-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > jest* w EŚT ? Bo IMO wtedy musisz umieć sensownie odpowiedzieć
    > co tam wcześniej było :) (niby nie problem...) PC bez systemu

    Ja mam program księgowy (super) działający w DOSie. Program do wystaw.
    faktur mSubiekt tesh pod DOS. I jeszcze jeden który mi kumpel napisał tesh
    pod DOS. :)) Można się wykręcić :)

    WS