  • 1. Data: 2004-04-01 09:32:47
    Temat: Nowy Zus i nowe obejscie
    Od: "Pies Pankracy" <f...@s...com>

    Czy dobrze rozumuje

    Prowadze DG, moj znajomy/kolega rowniez. Ja mam zone ktora pracuje na umowe
    o prace i moj znajomy rowniez.
    Kilka razy w roku (dajmy na to co kwartal) ja podpisuje umowe o dzielo z
    zona kolegi a kolega z moja, na wykonanie czegos tam (jakiegos dziela - a w
    zasadzie to roznych dziel).
    W zwiazku z powyzszym moja firma ma koszy i kolegi rowniez. Zmniejszaja sie
    dochod mojej DG oraz dochod kolegi DG. Pieniadze i tak pozostaja w
    "rodzinie" (bo nasze zony zarabiaja na umowach o dzielo).
    W rezultacie nie wpadamy z kolega w wyzsze "progi" ZUS-owe.

    Oczywiscie placimy "standardowe" skladki (60%), ale nie bedziemy w przyszlym
    roku placic wyzszych.
    Bede wdzieczy jak ktos wytknie bledy tego rozumowania.

    Dziekuje pozdrawiam,

  • 2. Data: 2004-04-01 09:59:47
    Temat: Re: Nowy Zus i nowe obejscie
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Pies Pankracy" <f...@s...com> napisał w wiadomości

    > Bede wdzieczy jak ktos wytknie bledy tego rozumowania.

    Trudno mówić o błędach dopóki nie będzie ostatecznych przepisów.
    Teoretycznie taka metoda może zadziałać. Wskazane byłoby jednak zawieranie
    takich umów w trójkącie albo jeszcze większym gronie, żeby nie było
    świadczeń wzajemnych. Są zbyt łatwe do zauważenia, a fiskus ma parę gumowych
    przepisów, które może naciągnąć w dowolny sposób żeby takiemu delikwentowi
    przyłożyć.

    Darek