  • 1. Data: 2004-02-08 23:54:10
    Temat: Odsetki i koszty bankowe
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam
    Zrobilem straszna rzecz.... zapomnialem wpisywac koszty bankowe i odsetki w
    pkpir i czeka mnie korekta pit-5 od poczatku dzialalnosci czyli od czerwca
    do konca roku:(
    Poradzcie mi jak to wpisac? Mam wystawic dowod wewnetrzny sumaryczny za dany
    miesiac wszystkich kosztow czy mucze pojedynczo wpisywac kazdy koszt
    przelewu i utrzymanie konta? Czy wpisuje sie to do kolumny 14 pkpir?
    Druga sprawa - odsetki ktore zarobilem... czy tez dowod wewnetrzny i czy do
    kolumny 8?

    Pozdrawiam
    poczatkujacy biznesmen
    Mariusz:)

  • 2. Data: 2004-02-09 00:10:51
    Temat: Re: Odsetki i koszty bankowe
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Dodam jeszcze w formie anegdotki ze jestem chyba rekordzista w skladaniu
    korekt pit-5 w mojej skarbowce... znajde blad to okazuje sie ze musze zlozyc
    od poczatku dzialalnosci korekty:)

    pierwsza korekta byla bo nie odliczalem kwoty wolnej i tu mnie sama
    skarbowke wezwala co za glupoty robie....
    korekta korekty to ze nie odliczalem zus...
    a teraz bedzie korekta korekty korekty...:D:D:D

    Mariusz

  • 3. Data: 2004-02-09 07:25:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Mariusz wrote:

> [...]
    >+ pkpir i czeka mnie korekta pit-5 od poczatku dzialalnosci czyli od czerwca

    Wrrrr.... pamiętaj że porad udzielać mogą ci tylko niektórzy.
    Ja sobie podywaguję i zapodam co wiem, ale rób co chcesz !

> [...]
    >+ Druga sprawa - odsetki ktore zarobilem... czy tez dowod wewnetrzny i czy do

    IMHO: żadnych DW. W rozp. ds. KPiR "dowody opłat bankowych i pocztowych"
    są samodzielnym dowodem księgowym, zaś wystawianie DW dla przychodu
    jakoś chyba nie przewidziano (nie licząć DW szczególnych, ujętych
    w innych przepisach - takich jak np. f-ra VAT wewnętrzna).
    Ja wpisuję "po prostu" wg wydruku operacji na koncie.
    Dyskusje (kilka) czy tak wolo/należy i czy np. identyfikator transakcji
    nadaje się na "numer dowodu" znajdziesz groups.google.pl -> zaawansowane
    i szukać w niniejszej grupie.
    Co do korekt: o ile *koszty* AFAIK można sobie by odpuścić i wpisać
    "kwotą łączną" (patrz wywody Maddy), o tyle *przychody* to już
    poważniejsza sprawa, ustawowo zapisano kiedy mają być ujęte do zaliczki.
    Mi "mój" US z powodu przeoczonych 6 zł odsetek (czas spory temu)
    kazał korygować pół roku wstecz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-09 12:51:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c06i41$rl5$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mariusz wrote:
> [...]
    > miesiac wszystkich kosztow czy mucze pojedynczo wpisywac kazdy koszt
    > przelewu i utrzymanie konta? Czy wpisuje sie to do kolumny 14 pkpir?

    Mój tata przez 5 lat nie wpisywał. W pewnym momencie zaczął, bo się
    zorientował. Nie robił korekt. Kontrola nie robiła problemów, gdyż
    niewpisane kwoty przychodu nie przekroczyły progu, powyżej którego KPiR
    jest uznana za nierzetelną. Tym bardziej, że odsetek było kilka groszy, a
    kosztów 40 PLN co miesiąc.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-02-09 13:58:06
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    .
> [...]
    > niewpisane kwoty przychodu nie przekroczyły progu, powyżej którego KPiR
    > jest uznana za nierzetelną. Tym bardziej, że odsetek było kilka groszy, a
    Chyba tak zrobie bo kosztow w sumie za 2003 mam 39,00zl a dochod z odsetek
    wynosi 14,19zl....
    A od poczatku roku bede tak wpisywal jak powinno byc;)

    Mariusz