eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWspółwłasność samochodu a ewidencja środków trwałych i nie tylko › Re[2]: Współwłasność samochodu a ewidencja środków trwałych i nie tylko
  • Data: 2004-12-15 06:05:50
    Temat: Re[2]: Współwłasność samochodu a ewidencja środków trwałych i nie tylko
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witajcie,

    > Sprzeciw.
    > Pisałem przed chwilą - w ustawie jest mowa o wartości początkowej
    > CAŁEGO środka trwałego i 3500 zł dotyczy CAŁEGO samochodu a nie
    > twojego udziału !
    > Możesz wskazać przepis twierdzący inaczej ? :)

    Mogę: Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.
    Art. 22g. [Wartość początkowa środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych]
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego
    wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego
    składnika majątku; zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku
    stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie
    wykorzystują składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej
    odrębnie.

    --
    Pozdrowienia,
    charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl