  • Data: 2003-07-31 20:34:02
    Temat: Re: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:
    [...]
    >+ QRDE, teraz to juz zgupialem, to na pieczatce mam oznaczenie
    >+ czy nazwe albo na PIT VAT, fakturach itp??

    Na pieczątce i fakturach masz to co lubisz :) - PDG wymaga
    tylko *niekiedy* podawania całego oznaczenia, natomiast
    z innych zapisów można dedukować że kontrahent ma prawo
    do znajomości twojego nazwiska :), niemniej *nie musisz*
    go pisać np. na fakturze, a tam gdzie jest wymagane
    może być w treści (znaczy: nie musi być na pieczątce).
    Na PIT sprawa jest prosta: nazwisko jest osobno, w sekcji
    K ewidentnie zapisano "nazwa" - choć nie wiem co znaczy
    "nazwa pełna" :] (ja wpisuję *wyłącznie* nazwę i już,
    sprawa może być skomplikowana przy S.C.).
    Przy VAT-7 problemu IMHO nie ma: gdzieś widzisz "nazwę"
    albo "oznaczenie" przedsiębiorcy ?? Rozliczasz się ty,
    "imię i nazwisko" - i tyle... !

    >+ PS
    >+ Jak widac codziennie jestesmy mądrzejsi niz wczoraj..

    :)
    Jak się nie obrazisz - to skoro wspomniałeś o pieczątce
    proponuję udział w quizie:
    "zakładając że masz pieczątkę związaną z DG [możesz nie
    mieć] - to jaka treść jest na co najmniej jednej takiej
    pieczątce [tej której używasz do podbijania dokumentów
    bankowych i skarbowych] *obowiązkowa* i z czego to wynika ?"

    Gdzie szukać odpowiedzi już wiesz :), ale jeśli jej nie
    znałeś - to pewnie cię również zaszokuje :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, "prawidłowa" pieczątka :) [choć nie wiedziałem
    jeszcze przy zamawianiu - dlaczego :)]