  • Data: 2007-10-29 10:26:12
    Temat: Re: DG + umowa o prace (ZUS) ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tex pisze:
    > od 3lat prowadze 1os DG KPiR VAT
    > od przyszłego miesiąca będę zatrudniony także na umowe o prace
    > więc obowiązek płacenia ZUSu spada na mojego pracodawce
    > a ja płace co miesiąc składke zdrowotną...
    >
    > pytanie do kiedy mój przyszły pracodawca musi mnie zgłościc do ZUS
    > i czy ja ze swojej strony też powinieniem coś zgłosic ZUSowi?

    Twój pracodawcy musi cię zgłosić w ciągu 7 dni od rozpoczęcia umowy.

    A Ty jako przedsiębiorca musisz wyrejestrować się ze WSZYSTKICH
    ubezpieczeń do jakich byłeś zarejestrowany - druk ZWUA i zarejestrować
    się z powrotem tylko do zdrowotnego - druk ZZA. Wszytko z datą taką, jak
    data rozpoczęcia umowy o pracę (nie mylić z data podpisania umowy, umowę
    to można podpisać i rok wcześniej).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813