eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDeklaracja VAT-7 złożona w terminie a zapłacony VAT następnego dnia po terminie - coś mi grozi?? › Re: Deklaracja VAT-7 zoona w terminie a zapacony VAT nastpnego dnia po terminie - co mi grozi??
  • Data: 2004-12-02 01:10:44
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 zoona w terminie a zapacony VAT nastpnego dnia po terminie - co mi grozi??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 28 Nov 2004, ewa wrote:

    >+ > Składam wniosek o podanie owej możliwej sankcji z KKS
    >+ > dotyczącej WŁASNEGO podatku, zapłaconego niewątpliwie
    >+ > przed terminem wyznaczonym w upomnieniu z US ;) - bo
    >+ > nie wątpię że do 26. to US upomnienia o VAT nie zdążył
    >+ > wyslać ;)
    >+ >
    >+
    >+ zakładamy, że do momentu wysłania upomnienia działa _czynny żal_

    Nie.
    Czynny żal ma zastosowanie jeśli podatnik ŁAMIE PRAWO.
    Ja pytam JAKIE PRAWO łamie podatnik który JEDNORAZOWO
    (a jednorazowo to niewątpliwie nie da się uznać za
    "uporczywie" !) nie dotrzymuje terminu wpłaty SWOJEGO
    podatku ??

    >+ a sama
    >+ wpłata podatku jest zawiadomieniem o popełnieniu czynu zabronionego?

    Nie.
    Ja proszę o wskazanie JAKI TO JEST ten domniemany czyn zabroniony.
    Bo ja nie znam :)

    >+ Przyznam że nie bardzo chwytam _linii obrony_ przed US

    Bardzo prosta: nie ma linii ataku.
    Jak podatnik nie przyniesie w zębach deklaracji na czas - to
    za jednodniowe spóźnienie można "łupnąć" mandat i już.
    Ale ja nic nie wiem żeby NIEZAPŁACENIE SWOJEGO PODATKU było
    karalne !!
    No to jak sugerujesz że podatnika można ukrać - chciałbym
    wiedzieć ZA CO i proszę o podstawę prawną, żeby kiedyś nie
    wpaść kiedyś jak śliwka w kompot...

    >+ wskazanym w upomnieniu... Przeciez w upomnieniu US wcale nie wskazuje
    >+ terminu wpłaty a tylko informuje, że jeżeli zaległa należność nie zostanie
    >+ zapłacona w terminie 7 dni od daty doręczenia upomnienia, US uruchomi
    >+ postępowanie egzekucyjne.

    Obudź się :)
    A gdzie tu KARA ??
    Przyjdzie smutny (albo i nie) pan, powie że chce tyle a tyle....
    Należy się, zapłacić trzeba.
    Ale to że on przyjdzie to NIE JEST KARA !!
    :)

    >+ Moim zdaniem nie zmienia to nic w temacie _termin
    >+ płatności podatku_

    Nie zmienia.
    Nie dotrzymam terminu.
    I co ?
    Upomnienie - dobra, płacę.
    Coś jeszcze ?

    >+ druga kwestia, to skąd wiemy, że to nie był kolejny przypadek wpłaty po
    >+ terminie i nie łapie się to juz na _uporczywość_

    No, miałabyś rację :)
    Ale... ale pytający musiałby WYJATKOWO nie mieć wyobraźni zapominając
    dodać że to n-ty raz :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)