    From: szopen <s...@e...szop>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dla miłośników konfederosji [Kviat zachwala rosyjskie podatki?]
    Date: Tue, 9 May 2023 15:13:26 +0200

    On 9.05.2023 05:46, Marcin Debowski wrote:

    > Gadanie, że jak kazdy będzie miał co mu państwo zabiera w podatkach to
    > sobie wszystko lepiej zorganizuje to jedna z wiekszych demagogii jakie
    > wystepują w polityce. To jest podobny kaliber jak przekonywanie mas, że
    > kazdy osobnik z tych mas może być np. takim Gates'em czy Jackiem Ma.

    Ale to by tak dokładnie zadziałało, tylko nie od strzału, trzeba by
    kilku lat by ludzie nauczyli się z tego korzystać. To nie chodzi o to,
    że każdy musiałby mieć wykształcenie ekonomiczne i umieć w inwestycje.
    Po prostu po pewnym czasie ludzie wypracowaliby najskuteczniejsze metody
    na życie, a reszta by z nich korzystała przez odgapianie.
    Np. nikt (państwo) nie musi ludziom budować domów, sami ogarniają (w
    sensie organizacji), a to wszak nietrywialna sprawa. Podobnie z
    fotowoltaiką, itd. Człowiek działający we własnym interesie ma motywację
    by zrobić wszystko jak najbardziej sensownie i ekonomicznie.
    Za to pieniądze z podatków są przepierdalane przez państwo z takim
    rozmachem, że czacha dymi. Nie mówiąc o milionach etatów niepotrzebnych
    urzędasów.
    To na bank by się opłaciło, mimo początkowych trudności.

    --
    szopen