  • Data: 2016-01-02 09:56:55
    Temat: Re: Faktura z zastrzeżeniem
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-01 o 21:14, (Tom N) pisze:

    > No i jaki widzisz problem w umieszczeniu wszystkiego na jednym skrawku
    > papieru i złożeniu podpisów?

    Ale czyż nie jest przypadkiem tak, że faktura
    dokumentuje przeniesienie posiadania i własności, więc
    umieszczanie na niej tych formułek nie ma już sensu.
    Gdyby ktoś chciał dokonać sprzedaży w rozumieniu KC
    z warunkiem zawieszającym przeniesienie własności,
    to powinien to dokumentować pisemnie
    czymś innym, ale nie fakturą, bo faktura stwierdza już
    przejęcie prawa posiadania i własności.
    Więc jakiekolwiek zastrzeżenia nie mogą już dotyczyć tej transakcji.
    W vatowskiej ustawie jeden z pierwszych artykułów
    określa dostawę towarów jako przeniesienie prawa
    do rozporządzania jak właściciel, więc de facto uniemożliwiało by to
    normalne fakturowanie gdyby chcieć realizować warunki zawieszające.
    Po prostu trzeba przyjąć, że faktura dokumentuje już przeniesienie własności
    i jak się chce zawieszać przeniesienie własności, to trzeba pisać inny
    dokument,
    no i wtedy nie ma mowy o wystawianiu faktury.

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie chcecie przyjąć tak prostego
    rozumowania jakie proponuje Robert.
    To że ludzie wypisują na fakturach takie rzeczy ma
    wyłacznie wg mnie efekt psychologiczny, a jak się temu
    przyjrzeć w praktyce, to pozostaje jednie roszczenie o zapłatę.
    (a jak dłużnik nie płaci, a towar jeszcze ma, to wtedy jest możliwość
    odwracania procesu, ale w większości przypadków widać bezsens takiego
    zapisu)