eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
  • Data: 2016-03-18 18:49:45
    Temat: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:91298659-4a59-419e-8ad6-35cc94b97b39@go
    oglegroups.com...
    >I IMHO tak to powinno być (wynika z logiki, nie wiem czy prawo jest
    >logiczne;) Czyli przy kwocie wylicytowanej 100 EURO:
    >1. Dla klienta poza UE.
    > - VAT nie podlega

    W zaleznosci jak to nazwiesz i jaki masz status.
    Usluga: IMO VAT 0%. Obwarowane koniecznoscia wykazania eksportu
    uslug.
    Z ryzykiem, ze urzad stwierdzi, ze nie bylo eksportu, skoro wykonawca
    klepal w domu we wlasny komputer :-)

    Sprzedaz praw autorskich ... tu moze i "nie podlega".

    >3. Dla klienta z UE z VIES
    > - 100 EURO
    > - reverse charge (ale boje się , że będzie płakał)

    Nie powienien plakac, normalna sprawa. Zreszta dla niego
    "przezroczysta" - sam sobie naliczy ten VAT, sam pomniejszy naliczony

    >4. Dla klienta z EU bez VIES (przy 123 Euro)
    > teraz mam taki przypadek klient nawet nie chce podać,
    > identyfikatora
    > podatkowego, a wiem, że ma firmę.

    Firma nie znaczy, ze "masz VIES".
    Tak jak u nas - masz NIP 12345... , po zlozeniu wniosku dostaniesz EU
    NIP PL12345 ... ale bez zlozenia wniosku to nie jestes zarejestrowanym
    podatnikiem dal obrotu zagranicznego.

    J.