    From: QaczorQwak <r...@o...gl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Info: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Mon, 31 May 2004 15:30:52 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał:

    > (crosspost)
    > Witam, dzisiejsza GP:
    >
    > Ech, ja tam przeciw "katastralnemu" z samej zasady nic nie mam.

    A mozesz mi wyjasnic jego sens. Bo dla mnie - laika prawnego - nie ma on
    zadnego. Jestem jeszcze w stanie (choc z wieeelkim trudem) zrozumiec
    zasadnosc placenia abonamentu radiowo-teewizyjnego. Choc na przyklad w
    przypadku zakupu telewizora tylko i wylacznie do ogladania np. video lub
    dvd (czyli bez instalacji antenowej w domu) jest moim zdaniem czystym
    wymuszeniem oplaty za usluge niezamawiana. Natomiast koniecznosc placenia
    podatku za sam fakt posiadania mieszkania czy kawalka ziemi kloci sie wg.
    mnie ze zdrowym rozsadkiem. Idac dalej, mozemy wprowadzi podatki od
    wszystkiego, co posiada ludnosc: psiej budy (Pies juz jest opodatkowany. A
    dlaczego nie kot?), komputera, telefonu, wanny w lazience, szyby w oknach,
    itd. Skoro za to zaplacilem, a panstwo zdarlo przy tym ze mnie podatek VAT,
    do wara od tego bo to moje.
    Czy tez obowiazuje tu inna logika?

    J.D.

    --