    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KSEF demo jakie opinie?
    Date: Thu, 18 Jan 2024 00:05:31 +0100

    Dnia Wed, 17 Jan 2024 10:55:28 +0100, cef napisał(a):

    > Od wielu lat formę moich faktur wymuszają a to urzędy celne
    > a to wymagania do jpk i zawsze robiłem tak, żeby dokument dla odbiorcy
    > zawierał te dane, których on oczekuje i był dla niego czytelny.
    > Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
    > format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji

    Ja u swoich klientów przygotowuję struktury w XML i w ten sposób wymieniają
    się fakturami. Plik w PDF jest teżgenerowany, ale tylko w celu wizualizacji
    faktury, aby ewentualnie skontrolować poprawność.

    Problemy bywają z fakturami, na których należy umieszczać np. świadectwa
    pochodzenia, "paszporty", terminy, certyfikaty, partie produkcji, ważności
    atestów, gramatury i czasem jeszcze kilkanaście innych pierdół.
    Natomiast faktury po kilkaset pozycji to nie jest jakaś ogromna rzadkość, w
    okresie zatowarowania (np. środki ochrony roślin lub nawozy) to dośćczęsto
    zdarzają się takie kobyły.

    Wpisanie z palca takiej faktury to kilka godzin, stąd przyjęło się robić to
    elektronicznie, co trwa sekundy i eliminuje pomyłki.

    > do systemu. Ja wlazłem tam, rozejrzałem się i stwierdziłem, że obłsuże Ksef
    > przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
    > (a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych
    > odbiorców)

    Nie korzystasz z EDI/ECOD?

    > Obawiam się, że cała ta platforma zawiesi się już w obliczu użycia
    > podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
    > byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla
    > przedsiębiorców) i tak poniesie Tusk...

    Jeszcze nie przyglądałem się KSEF. Systemy, które obsługuję, mają obsługę
    tego wynalazku już od pewnego czasu, więc tylko wrzuca się certyfikat i
    token.
    Ale mam wrażenie, że KSEF to jakby wynaleziony na nowo ogryzek z systemu
    EDI/ECOD który jest w Europie i Polsce już od blisko 30 lat.
    W tym właśnie systemie firmy najczęściej wymieniają się fakturami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam