eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty za pracownika zatr. na kontrakcie › Re: Koszty za pracownika zatr. na kontrakcie
  • Data: 2003-04-24 09:36:04
    Temat: Re: Koszty za pracownika zatr. na kontrakcie
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 23-04-2003 15:49, Użytkownik Bogus napisał:
    > Witam,
    >
    > Było już, ale uszło uwagi Szanownych Grupowiczów,
    Nie uszło uwagi ale sprawa nie jest taka jednoznaczna.
    Pewnie też parę osób lekko spanikowało-nie tylko Ty tak kombinujesz :)

    > 1. Czy firma ma prawo zaliczyć w koszty wydatki na samochody? Jeśli nie to
    > co za to grozi? Jak się tłumaczyć?
    Moim zdaniem zarzuty UKS mogą wynikać z takiej oceny stanu faktycznego:
    Firma udostępnia - bezumownie i bezpłatnie - innym firmom własne środki
    trwałe, które służą kontraktowcom do uzyskania _ich_ przychodów oraz
    dodatkowo uzyskują oni korzyść z darmowego "najmu" Twoich samochodów.
    Ty nie wykazujesz samodzielnego korzystania z tych samochodów - wniosek:
    nie masz prawa do kosztów z nimi związanych.
    Sprawa rozbija się o wspomniany przez Ciebie brak uregulowania w
    umowach dwustronnych zasad korzystania i rozliczania kosztów pojazdów.
    (swoja drogą ktoś mógłby się pochwalić jak takie ustalenia wyglądają)
    Zastanawiam się czy ten problem nie mógłby być rowiązany globalnie
    poprzez wydanie zarządzenia zarządu spółki, w którym ustalane byłyby
    zasady wydawania pojazdów osobom postronnym, wręcz nakazanie osobie
    sprawujacej kontrolę nad firmą zawieranie umów z innymi firmami z
    klauzulą korzystania przy wykonywaniu określonych usług z samochodów
    firmowych. I to byłby powód dla którego w umowach dwustronnych nie
    znalazły się odpowiednie zapisy.
    Być może istnieją jakieś bardziej materialne przesłanki do korzystania
    w dzialalności firmy z własnych pojazdów. Mam na myśli np."ofirmowanie"
    samochodów, wykonywanie usług serwisowych i w zwizku z tym wyposażenie
    pojazdów w zestawy naprawcze, specjalne zabezpieczenia i ubezpieczenie
    cargo.
    Dla powiązania kosztów z osiaganymi przychodami moim zdaniem wskazane
    byłoby prowadzenie ewidencji kto, kiedy, po co korzystał z określonego
    pojazdu i co dzięki temu dla firmy osiagnął. Formalny brak umowy byłby
    zarzutem mniejszego kalibru, IMO niepozwalajacym na nieuznanie wszelkich
    kosztów eksploatacji samochodów.

    > 2. Czy pracownikom kontraktowym (ich firmom) coś zagraża w razie kontroli
    > krzyżowej? Jeśli tak to co? Jak się tłumaczyć?
    Wspomniałem już o przychodach uzyskiwanych przez kontaktowca z tytułu
    bezpłatnego korzystania z cudzego majatku (na pewno tego nie wykazują).
    Co do tego, że faktycznie jest to wykonywanie umów o pracę - to nie wiem
    jakie z tego faktu wynikają konsekwencje i co może UKS zarzucić.
    > Boguś
    Pewnie niewiele pomogłem, ale pozdrawiam. WitoldG.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1