    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Date: Fri, 04 Feb 2022 22:51:39 +0100

    On Fri, 4 Feb 2022 07:26:28 -0800 (PST), M M <m...@g...com>
    wrote:

    >JDG dotychczas według skali, od 2022 rozważam przejście na ryczałt. Składka
    zdrowotna zależna skokowo od rocznego przychodu, w przedziałach do 60k, od 60k do
    300k i ponad 300k PLN. Ale od którego przychodu - tego za 2021 (jak mnie właśnie
    nastraszyło biuro rachunkowe), czy tego który dopiero mam zamiar osiągnąć w 2022?

    Przychód roku bieżącego. Pod pewnymi warunkami można wziąć roku
    poprzedniego jeśli komuś bardziej pasuje. Przy czym niezależnie czy
    uwzględniasz rok poprzedni czy bieżący to wszystkie wpłaty miesięczne
    to są ZALICZKI na zdrowotne ponieważ zdrowotne rozlicza się ROCZNIE i
    jeśli w wyższy próg zdrowotnego w ryczałcie wejdziesz w grudniu to
    dopłacisz za wszystkie miesiące "po zakończeniu roku kalendarzowego w
    terminie miesiąca od upływu terminu do złożenia zeznania".

    Przepisy: https://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/1532_u.htm
    Szukaj "Roczną podstawę wymiaru" i "wpłaca kwotę stanowiącą różnicę" -
    art 81 2e) i 2j).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?