  • Data: 2022-02-07 08:46:34
    Temat: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6 lut 2022 o 14:45, Pete pisze:

    > 31.1 sprawdzałem tworzenie deklaracji DRA. Wg strony ZUS, od
    > 30.1 miała być nowa wersja. Zgadnij co się wyświetlało w PUE?

    Swoje przygotowałem 27 stycznia -- będzie lało? ;)
    Jeszcze nie wysłałem...

    Roczne PITy też poszły w poprzedniej wersji.

    > A miało być łatwiej...

    Owszem -- EKopacz zapowiadała likwidację DTuskowych głupot
    okołoskładkowych... Ale My, Suweren, wybraliśmy Kacuski...

    Ile razy tłumaczyć? -- jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest
    rozwiązanie ZUS. Zaś dziś można wszystkie składki zastąpić
    jedną, umiejętnie (warto przedebatować ją choćby z biurami
    rachunkowymi) wyliczoną, lub nawet zintegrować z podatkiem
    dochodowym cały haracz płacony ZUSowi...

    Problemem jest ukazanie gorzkiej prawdy o polskim fiskalizmie...
    Wysokie podatki (w tym ZUSowe składki czy kary) łatwiej ukazać
    i zapłacić ratalnie... Łatwiej, choć znacznie drożej... Dzieci
    rządzą -- stąd pokręcone prawo, którego nawet ZUS już nie chce...

    - degresywno-prpgresywna ;) kwota wolna od podatku
    - degresywne składki ZUS
    - dochodowy podatek od składki zdrowotnej, czyli podatek od podatku
    - polowanie na czarownice piorące w pralni swe miotły
    - MPP, GTU, TP...

    -=-

    Długo nie myślałem -- skonfrontowałem efekt pracy programu
    księgującego z wyliczeniem ZUS... Wyszło to samo... Trzeba
    proroka, nie prawnika, by pojąć intencjE MMOrawieckiego...

    -=-

    Jeden termin złożenia deklaracji zniknął (chyba opatrzony
    numerem '2') -- ale poradziłem ;) sobie... Dziś nie widzę
    tego problemu -- automag wybiera '6', po nowemu...

    --