  • Data: 2022-02-08 06:10:22
    Temat: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 7 lut 2022 o 08:46, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Swoje przygotowałem 27 stycznia -- będzie lało? ;)
    > Jeszcze nie wysłałem...

    Pewności nie mam, ale chyba jeszcze w lutym było OK. Nie
    słałem, albowiem (choć to nieprawdopodobne) ktoś mógł
    zachorować... Swój komplet mogłem wysłać, ale... nie
    wysłałem, czego żałuję... Aby wysłać, trzeba podać SMS,
    więc trzeba wyciągnąć telefon... Wyciągnąć i włączyć,
    albowiem 579 515 373 jest zwykle wyłączony... Wyciągnięcie
    i włączenie to jednak dodatkowa praca... Chlip, chlip...
    Myślałem, że przynajmniej zatwierdzonych ZUS nie ruszy...
    [szefowa nie będzie zadowolona -- okazja przepadła a kolejnej
    takiej okazji raczej ;) nie będzie... trzeba będzie jakoś
    przygotować szefową na tak smutne wieści...]

    -=-

    Teraz jest źle wszędzie -- ZUS podmienił termin składania deklaracji
    (chyba powstawiał '3') i wykazał masę błędów, w tym błędy krytyczne,
    uniemożliwiające zsyłkę... Tak jest nie tylko w przygotowanych
    deklaracjach, ale także w zatwierdzonych... [wszystko trzeba
    liczyć od nowa -- chlip, chlip...]

    > Długo nie myślałem -- skonfrontowałem efekt pracy programu
    > księgującego z wyliczeniem ZUS... Wyszło to samo... Trzeba
    > proroka, nie prawnika, by pojąć intencjE MMOrawieckiego...

    Księgujący program też wprowadził korekty -- ponoć nawet daje
    gotowe DRA, które można wykorzystać nie tylko w tworku zwanym
    Płatnikiem, ale także w jego nieco zdrowszej odmianie, zwanej
    ePłatnikiem.

    BTW -- zdrowotną podałem prawidłowo, społeczne rzecz jasna też...
    Ale wysłać tego nie zdołam...

    [składki zdrowotne wysokie -- psychiczne zdrowie decydentów szwankuje]

    > Jeden termin złożenia deklaracji zniknął (chyba opatrzony
    > numerem '2') -- ale poradziłem ;) sobie... Dziś nie widzę
    > tego problemu -- automag wybiera '6', po nowemu...

    Jak wcześniej napisałem -- ZUS też sobie poradził... ;)

    -=-

    Nowe deklaracje są inne, oczywiście dłuższe...

    --