eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdpis amortyzacyjny 30% czy 14% na fabrycznie nową maszynę? › Re: Odpis amortyzacyjny 30% czy 14% na fabrycznie nową maszynę?
  • Data: 2004-02-18 18:22:04
    Temat: Re: Odpis amortyzacyjny 30% czy 14% na fabrycznie nową maszynę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Feb 2004, GrP wrote:

    >+ Słyszałem (od sprzedawcy) że w zeszłym roku można było obrabiakrę do metali
    >+ zakupioną jako nową fabrycznie amortyzawać po stawce 30% przez pierwszy rok
    >+ podatkowy (normalnie obrabiarki mają stawkę 14%).
    >+ Czy ktoś może potwierdzić że istnieje (lub istniał w 2003) taki przepis?

    Szukać "atomowa" w groups.google :)
    ++++
    Art.22k
    4. Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości początkowej
    fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6 Klasyfikacji,
    w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, w wysokości 30% tej wartości.
    ----

    >+ Czy
    >+ w tym roku można tak amortyzawać nową maszynę?

    To powyżej jest z "tegorocznej" ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)