    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba fizyczna - usługi - podatek
    Date: Mon, 21 Dec 2009 10:29:42 +0100

    On 20.12.2009 21:42, cef wrote:

    > Nie jest doprecyzowane i dlatego należy uważać, bo za zorganizowane
    > można uznać każde działanie, a ciągłość to np jest 2 razy.

    2 razy to ciagle dzialanie? Definicja wyjatkowo mocna duszaca
    przedsiebiorczosc - nie wiem, czy to ustawodawca mial na mysli.

    Wynikaloby z tego, ze gdy np. w wieku 18 lat kupilem kilogram
    ziemniakow, i sprzedalem go sasiadce 2x drozej; po czym majac lat 40,
    zrobilem to samo - przez te wszystkie lata prowadzilem ciagla
    dzialalnosc gospodarcza (dzialalnosc handlowa)?

    Gdyby prawo gospodarcze w Polsce bylo przyjazne _drobnym_
    przedsiebiorcom, osobom, ktore chca sie uniezaleznic (jak osoba
    zakladajace niniejszy watek), powinno moim zdaniem byc to doprecyzowane
    w prawie w stylu "osoba osiagajaca miesieczne przychody wieksze od
    minimalnego wynagrodzenia, ...".

    Tak wiec ponawiam pytanie - kto (urzad, osoba) potrafi jednoznacznie
    ustalic, co jeszcze nie jest dzialalnoscia gospodarcza ("działalność
    zarobkowa wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły"), a co juz nia jest?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org