    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Szkoda AC i zwrot Vat ???
    Date: Mon, 17 Feb 2003 14:47:34 +0100

    Dnia 17-02-2003 14:30, Użytkownik Bogus napisał:

    > A nie ??!! Pewnie jak zwykle masz rację, ale na mój maleńki rozumek
    > podatnika to co ubezpieczalnie obchodzi czy jam vatman czy nie?

    Oj, chyba nie mówisz powaznie.
    Ile razy wałkowalismy tu, że odszkodowanie za środek trwały wprowadzony
    do ewidencji przez płatnika VAT dostaje sie w kwocie netto. VAT odlicza
    sie z faktury za naprawę. Nawet wyroku były w tej sprawie.
    Nie dotyczy to odszkodowania za utrate calego samochodu (wtedy nie ma
    naprawy), o ile płatnik nie mógł odliczyc VAT przy zakupie.

    > Ja jak ubezpieczałem kiedyś autko to wyraźnie mi powiedziano, że to jest
    > ubezpieczenie z WYłączeniem udziału własnego i odszkodowanie wypłacane jest
    > w kwocie netto. W zamian było coś taniej.

    Hmm... nie spotkałam sie nigdy z taką opcją, nawet m nic takiego nigdy
    nie porponowali (a udział wlasny to i owszem, porponowali, ale nie
    wzięłam i mi się już 3 lata składek zwrociły z AC)
    A to taniej wlaśnie sie jednemu panu mści...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl