eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Re: TVP Info: Polski Ład. Zmiana w naliczaniu składki zdrowotnej  będzie zbieżny z dochodem opodatkowanym PIT. To postulat przedsiębiorców

  • 1. Data: 2022-02-09 20:15:01
    Temat: Re: TVP Info: Polski Ład. Zmiana w naliczaniu składki zdrowotnej  będzie zbieżny z dochodem opodatkowanym PIT. To postulat przedsiębiorców
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Feb 2022 19:15:20 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > TVP Info: Polski Ład. Zmiana w naliczaniu składki zdrowotnej
    > będzie zbieżny z dochodem opodatkowanym PIT. To postulat
    > przedsiębiorców.
    > https://www.tvp.info/58416714/polski-lad-zmiana-w-na
    liczaniu-sklad
    > ki-zdrowotnej-bedzie-zbiezny-z-dochodem-opodatkowany
    m-pit-to-postu
    > lat-przedsiebiorcow
    >
    > Ciekawe, kiedy zapanuje ta wersja -- i jak długo będzie obowiązy_wała.

    W samym styczniu już były trzy duże zmiany naliczania. Dwa lub trzy
    rozporządzenia.

    Na chwilę obecną jest totalny chaos, zresztą nie tylko w tym. Przykładowo w
    pakiecie mobilności nikt nie przewidział, że jeden kierowiec może być w
    ciągu jednego dnia w więcej, niż w jednym kraju.
    A u klientów są kierowcy, którzy w ciągu jednego dnia jeżdżąc wahadłem
    tylko ok. 200 kilometrów są w trzech krajach: Niemcy, Holandia i Belgia. A
    są i tacy, co po tych trzech punktach śpią we Francji.

    Takich burdeli jest multum.

    Do tego jeszcze paliwo zdrożało - bo dla firm liczy się cena netto, a nie
    brutto, a ta wzrosła, wbrew temu, co telewizory gadają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-02-10 11:40:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 lut 2022 o 20:15, Adam pisze:

    > Takich burdeli jest multum.

    > Do tego jeszcze paliwo zdrożało - bo dla firm liczy się cena
    > netto, a nie brutto, a ta wzrosła, wbrew temu, co telewizory gadają.

    Z paliwem przesadzono...

    Kowalski jest płatnikiem VAT, więc straci na ,,obniżce ceny paliwa'',
    gdy sprzedawcy paliw podniosą ceny netto, korzystając z podwyższonego
    sztucznie (obniżką VAT) popytu? Niby tak, ale szybciorem odzyska swą
    stratę -- podwyżką cen swoich usług czy towarów... Tedy koszty wzrostu
    paliwa spłyną [wraz z tymże bezVATnym paliwem?] na głowy niepłatników
    VAT, obecnie szalejących do przesady -- na Lidlowych parkingach brakuje
    miejsca... Szaleńcy ciesząc się z niskiego VAT -- nadal płacą akcyzę...
    Płatnikom VAT tak sobie przeszkadza ,,tarcza'', gdyż będąc silnymi,
    zrzucą obciążniki na słabszych niepłat_ników...

    Problem w tym, że ten przekręt jest aż nazbyt wyraźnie
    widoczny/zrozumiały a przyokazyjnie ukazuje/odkrywa ogólny
    zamysł nowego ,,ładu'' -- raczej bezładu/chaosu...

    - niskie ;) podatki
    (ciekawe, kiedy powrót do zapomnianych stawek VAT: 22%, 7%, 3%)
    - wysoka kwota wolna od podatku
    (czyli wysoki zerowy próg podatkowy)
    - wysokie składki ZUS
    (nie tylko zdrowotna -- z naddatkiem rekompensująca wzrost ww. kwoty;
    proponuję zapoznanie się z pomysłami GUścińskiej)
    - niepojęte ulgi dla klasy średniej
    (diabeł gości/tkwi w detalach/szczegółach)
    - horrendalne mandaty karne
    - antyinflacyjne tarcze mydlące oczęta
    (teraz sklepy płacą za przemetkowanie
    i za jakiś czas znów zapłacą)
    - PPK

    Ogólnie władzuchna chce wydrzeć swym podwładnym jak najwięcej ich dóbr
    i zarazem ukryć swoją pazerność... Ale chyba szyje zbyt grubymi nićmi...

    --