    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Towar na magazynie a remanent końcowy
    Date: Fri, 5 Nov 2010 21:48:09 +0100

    R wrote:

    > Z tego co zrozumieliśmy, to co mam na magazynie wlicza się do mojego
    > dochodu. W takim razie jak w styczniu ten towar sprzedam to drugi raz
    > osiągam dochód i drugi raz mam płacić od niego podatek? O co chodzi?

    O zasadę remanentu. Towar, który kupisz w trakcie roku wrzucasz w koszty
    i na koniec roku jeśli go nie sprzedasz, to tak jakbyś musiał "wyjąć" go z
    kosztów.
    W ten sposób powstaje najczęsciej jakiś dochód do opodatkowania.
    Praktycznie w sytuacji, którą u siebie przewidujesz (nie sprzedasz -
    ujmiesz w remanencie
    i sprzedasz w styczniu roku kolejnego) zapłacisz podatek za styczen,
    ale odzyskasz to uwzględniając remanent w roku następnym.
    To tak najprościej jak potrafię. Niektórzy tego nie ogarniają mimo
    kilku lat lektury dyskusji na ten temat.