  • Data: 2021-02-26 11:39:00
    Temat: Re: Tylko paragon do kwoty 450zł
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.02.2021 o 22:23, cef pisze:

    > A to chyba nie do końca musi być prawdziwe,
    > bo w Castoramie biorę taki paragon z NIPem
    > czyli fakturę uproszczoną i normalnie w fakturomacie
    > wystawia mi fakturę. Więc da się, ale nie wiem czy to nie
    > jest tylko dobra wola Castoramy.

    Wg wytycznych ministerstwa tak robić nie wolno i już.

    "W przypadku dokumentowania sprzedaży na kwotę nieprzekraczającą
    450 zł (lub 100 euro) paragonem fiskalnym zawierającym numer
    NIP nabywcy, który stanowi w istocie fakturę uproszczoną, nie
    wystawia się z tytułu tej sprzedaży dla nabywcy kolejnej
    faktury. W takim przypadku sprzedawca musi odmówić kupującemu
    wystawienia faktury standardowej. Jedna sprzedaż nie może bowiem
    być dokumentowana dwoma fakturami (fakturą uproszczoną -
    paragonem z NIP, oraz fakturą standardową)."

    MJ