  • 1. Data: 2021-02-25 21:58:57
    Temat: Tylko paragon do kwoty 450zł
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    czy firma ma prawo nie wystawiać faktury VAT, twierdząc ze do kwoty
    450zł wystarczajacy jest paragon z nipem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 2. Data: 2021-02-25 22:04:30
    Temat: Re: Tylko paragon do kwoty 450zł
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 21:58, Budzik pisze:
    > czy firma ma prawo nie wystawiać faktury VAT, twierdząc ze do kwoty
    > 450zł wystarczajacy jest paragon z nipem?

    Chyba 45zł

  • 3. Data: 2021-02-25 22:08:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 22:04, cef pisze:

    > Chyba 45zł

    Ha, ktoś musiał w Lerłamerlenie przecinek na informacji przy kasie postawić,
    bo stamtąd kojarzę tę kwotę graniczną.
    Jednak 450zł ale akurat raz tylko brałem na jakieś grosze.

  • 4. Data: 2021-02-25 22:10:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.02.2021 o 21:58, Budzik pisze:
    > czy firma ma prawo nie wystawiać faktury VAT, twierdząc ze do kwoty
    > 450zł wystarczajacy jest paragon z nipem?

    Paragon do 450 zł z nipem i odpowiednimi szykanami jest (jeszcze, bo
    były zakusy na zmianę tego) tzw. fakturą uproszczoną.

    Co więcej, wg ostatnich interpretacji po wystawieniu "faktury
    uproszczonej" nie wolno już wystawić faktury zwykłej.

    Wydajemisie, że nabywca nie ma podstaw, żeby się domagać, by sprzedawca
    nie wystawiał w ogóle paragonu tylko od razu fakturę...

    MJ

  • 5. Data: 2021-02-25 22:23:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 22:10, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Wydajemisie, że nabywca nie ma podstaw, żeby się domagać, by sprzedawca
    > nie wystawiał w ogóle paragonu tylko od razu fakturę...

    A to chyba nie do końca musi być prawdziwe,
    bo w Castoramie biorę taki paragon z NIPem
    czyli fakturę uproszczoną i normalnie w fakturomacie
    wystawia mi fakturę. Więc da się, ale nie wiem czy to nie
    jest tylko dobra wola Castoramy.

  • 6. Data: 2021-02-25 23:31:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A np. w Carrefour nie chcą w takiej sytuacji na podstawie paragonu wydrukować faktury
    twierdząc, że do 450 zł paragon z NIP z kasy
    wystarczy.
    Problem się robi nieco "papierowy", bo zwykle paragony są na termodruku, a faktury
    często z lasera.

    Co robicie z termodrukiem jako dokumentem księgowym? Od razu na ksero i
    opisujecie/wpinacie?

    -----

  • 7. Data: 2021-02-26 00:58:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-25 o 21:58, Budzik pisze:
    > czy firma ma prawo nie wystawiać faktury VAT, twierdząc ze do kwoty
    > 450zł wystarczajacy jest paragon z nipem?

    Przecież faktura uproszczona pojawiła się już wiele lat temu - bodajże
    2013 lub 2014 rok. Istnieje do dzisiaj.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-02-26 11:19:37
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 21:58, Budzik pisze:
    > czy firma ma prawo nie wystawiać faktury VAT, twierdząc ze do kwoty
    > 450zł wystarczajacy jest paragon z nipem?

    "Podkreślenia wymaga, że możliwość wystawienia faktury uproszczonej w
    przypadku transakcji o wartości do 450 zł (lub 100 euro) nie oznacza, że
    nie można wystawiać w takiej sytuacji faktury zawierającej pełną ilość
    danych."
    Andrzej

    Avast.

  • 9. Data: 2021-02-26 11:33:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.02.2021 o 11:19, Andrzej pisze:

> [...]
    > przypadku transakcji o wartości do 450 zł (lub 100 euro) nie oznacza, że
    > nie można wystawiać w takiej sytuacji faktury zawierającej pełną ilość

    Nie chodzi o to, czy sprzedawca może wystawiać normalne faktury, tylko
    czy nabywca może się tego domagać.

    MJ

  • 10. Data: 2021-02-26 11:39:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.02.2021 o 22:23, cef pisze:

> [...]
    > czyli fakturę uproszczoną i normalnie w fakturomacie
    > wystawia mi fakturę. Więc da się, ale nie wiem czy to nie

    Wg wytycznych ministerstwa tak robić nie wolno i już.

    "W przypadku dokumentowania sprzedaży na kwotę nieprzekraczającą
    450 zł (lub 100 euro) paragonem fiskalnym zawierającym numer
    NIP nabywcy, który stanowi w istocie fakturę uproszczoną, nie
    wystawia się z tytułu tej sprzedaży dla nabywcy kolejnej
    faktury. W takim przypadku sprzedawca musi odmówić kupującemu
    wystawienia faktury standardowej. Jedna sprzedaż nie może bowiem
    być dokumentowana dwoma fakturami (fakturą uproszczoną -
    paragonem z NIP, oraz fakturą standardową)."

    MJ