    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WSA atakuje - faktury w PDF
    Date: Wed, 12 Mar 2008 23:36:46 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przepis. Znaczy pojawił się. Nie było a jest.

    To jest przyczyna zmian, a ja się pytam o skutek :).

    > Tak, stosowana zasada prawna nazywa się a contrario. W cytacie wyciąłeś
    > najważniejsze słowa: "Do dnia wydania rozporządzenia w sprawie e-faktur".

    Wycięcie bez znaczenia :). Bo dalej leci "w praktyce często stosowano
    wysyłanie faktury w formie elektronicznej e-mailem" (w domyśle: graficznego
    wzoru do wydrukowania faktury).

    I dalej podtrzymuję że może autor miał co innego na myśli, ale napisał że
    diametralnie się zmieniło to co opisuje, czyli "w praktyce często
    stosowano..." lub "po wydrukowaniu u odbiorcy nie różnił się od dokumentu".
    Czyli tak jakby przepis zmienił praktykę (a przecież nie zmienił :) ), lub
    magicznie wpłynął na cechy urządzeń drukujących że zaczęły
    drukować "faktury mailem" rózne od tego co odbiorca dostałby
    pocztą/kurierem.

    > IMO (jak rozumiem: "również IMO", bo o ile rozumiem to miał na myśli
    > autor artykułu) dopóki nie było przepisu, podstawy do żądania "papieru
    > wystawionego przez sprzedawcę" były mniejsze.
    > BTW: podtrzymuję tezę, że dotąd nikt nie postawił sądowi pytania
    > o przypadek wystawienia f-ry przez osobę trzecią (swojego pracownika
    > na przykład), a w szczególności przez kupującego (na odpowiedzialność
    > sprzedawcy rzecz jasna, na podstawie zawartej umowy *o wystawienie
    > faktur*).

    Trzeba odważnego który takie pytanie postawi :). Czy ktoś się orientuje z
    jakim kosztem czasowym/finansowym i organizacyjnym trzebaby się liczyć żeby
    przejśc przez całą ścieżkę zadawania pytania aż do najwyższej instancji?

    p. m.