  • Data: 2008-03-12 21:45:20
    Temat: Re: WSA atakuje - faktury w PDF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Mar 2008, mvoicem wrote:

    > Pewne sformułowania także:
    >
    > "Zwłaszcza że ze względu na brak obowiązku umieszczania podpisu na fakturze
    > dokument po wydrukowaniu u odbiorcy nie różnił się od dokumentu, który mógł
    > być fizycznie doręczony mu pocztą czy kurierem. Obecnie sytuacja
    > diametralnie się zmieniła."
    >
    > Ciekaw jestem co się diametralnie zmieniło?

    Przepis. Znaczy pojawił się. Nie było a jest.

    > Nagle dokument po wydrukowaniu
    > u odbiorcy zaczął się róznić od "dokumentu, który ...." ? :)

    Tak, stosowana zasada prawna nazywa się a contrario. W cytacie wyciąłeś
    najważniejsze słowa: "Do dnia wydania rozporządzenia w sprawie e-faktur".

    IMO (jak rozumiem: "również IMO", bo o ile rozumiem to miał na myśli
    autor artykułu) dopóki nie było przepisu, podstawy do żądania "papieru
    wystawionego przez sprzedawcę" były mniejsze.
    BTW: podtrzymuję tezę, że dotąd nikt nie postawił sądowi pytania
    o przypadek wystawienia f-ry przez osobę trzecią (swojego pracownika
    na przykład), a w szczególności przez kupującego (na odpowiedzialność
    sprzedawcy rzecz jasna, na podstawie zawartej umowy *o wystawienie
    faktur*).

    pzdr, Gotfryd