    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 16 Apr 2013 03:47:49 -0700 (PDT)
    <Pine.WNT.4.64.1304160825520.1684@quad> <kkisfj$qol$1@news.task.gda.pl>
    <kkivcp$264$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@p...pl.invalid>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1304161111520.2456@quad>
    <4...@g...com>
    <516d2302$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <516d2913$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    From: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    On Tuesday, April 16, 2013 12:33:39 PM UTC+2, cef wrote:

    > No przecież napisałem.
    >

    > Staram się pisać powoli raz jeszcze:
    >

    > 1. kupuje ten ktoś w Makro coś dla Ciebie -
    >
    > przy kasie prosi na te duperele dla Ciebie normalny paragon a nie fakturę
    >
    > VAT -
    >
    > płaci brutto- nic nie musisz robić - traktuj to jako normalny zakup w
    >
    > spożywczym
    >

    > 2. kupuje ten ktoś w Makro te duperele dla Ciebie na fakturę VAT,
    >
    > to musi u siebie wykonać papierkową robotę przekazania na potrzeby własne,
    >
    > czyli rozliczyć VAT tak jak by sprzedał normalnie.

> [...]

    Dziekuje za odpowiedzi - o takie mi chodzilo.
    Bo na innym forum otrzymalem informacje, ze:

    """""""""""""
    --- Napisał/a AndyPSV
    b) czy moge sie dogadac z kims i zeby to on wzial na siebie, jesli ja firmy jeszcze
    nie posiadam (np. dajac mu cos za to, za mozliwosc wykorzystania jego danych)
    Nie. Księgowanie zakupów niezwiązanych z działalnością w celu zwiększenia kosztów
    jest niezgodne z prawem.

    Co by oznaczalo, iz nie mozna robic takich zakupow.

    Jednak teraz wiem, ze da sie je zrobic po prostu nie odzyskujac tego VATU. O to mi
    chodzilo, dziekuje.

    P.S. Mam racje?
    Bo juz wszystko w teorii wiem.