  • Data: 2003-05-10 22:12:19
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 May 2003, Andrzej Kłos wrote:

    >+ Dnia 03-05-09 10:57, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+ > Acha. No to mamy śladowy spadek opodatkowania "wypłaty z zysku"
    >+ > dla CIT (o 1,01%, z 35,4% do 34,39%) - dobrze liczę ?
    [...]
    >+ nie jarzę
    >+
    >+ przy CIT 19% i dywidendzie 15% podatek byłby
    >+ (100 - 19%) - 15% == 31,15%

    Nie, bo dywidenda 15% była przy CIT 24% :)

    >+ przy CIT 19% i dywidendzie 19% podatek będzie
    >+ (100 - 19%) - 19% == 34,39%

    No to się zgadzamy :), może za wyjątkiem właściwości prawnej (tj.
    "użycia w sposób powszechnie rozumiany") operatora "==" :)

    >+ cały czas myślę o tych, co muszą przejść z PIT na CIT+dywidenda

    Porównywałem CIT+dywidenda sprzed ostatniego pomysłu ministra
    do wersji "aktualnie dywagowanej". Oczywiście pod kątem jak
    wyżej (czyli rozważania czy *czasem* pomysł p. ministra nie
    zmierza do operacji CIT+dywidenda).
    Oczywiście może być gorzej, czyli CIT+PIT :> - ale mam nadzieję
    że wtedy TK może wykazać że coś jest nie tak (2* podatek dochodowy).

    pozdrowienia, Gotfryd