    Date: Fri, 26 Nov 2021 17:55:02 +0100
    Subject: Re: Zapomniane koszty w firmie
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 14:42, Kviat pisze:

    > A nie prościej się dowiedzieć zamiast gdybać?
    > Przecież to trwa krócej, niż napisanie tych zdań powyżej...
    >
    > https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nadwyzka-podatku-
    vat-zwrot-czy-przeniesienie-na-nastepny-okres

    Akurat ten wpis podaje specyficzne tłumaczenie dla nadwyżki podatku
    naliczonego
    czyli wtedy kiedy jest więcej zakupów.
    Ja jakoś mam prawie zawsze więcej sprzedaży niż zakupów, a stale mam VAT
    do zwrotu.
    Warto uzupełnić ten (rozmyty w przykładach) link o informację, że
    nadwyżka podatku
    do zwrotu pojawia się też, kiedy sprzedajemy stale z
    niższą/preferencyjną stawką.