    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności - pułapki
    Date: Fri, 15 Jan 2010 12:35:20 +0100
    <Pine.WNT.4.64.1001141300020.2628@quad> <hinktv$b5$2@news.interia.pl>
    <s...@p...org> <hinnci$38t$2@news.interia.pl>
    <s...@p...org> <hinsfn$958$1@news.interia.pl>
    <s...@p...org> <hio12o$dvd$3@news.interia.pl>
    <s...@p...org> <hipcsc$trc$1@news.interia.pl>
    <hipihp$mn9$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    W dniu 2010-01-15 12:09, Maddy pisze:
    > Nie ma prywatnego ubezpieczenia które zapewni Ci środki, kiedy będziesz
    > chorował w domu.

    Dlaczego? Słyszałem, że artyści się ubezpieczają np. od utraty głosu.

    > Poza tym dlaczego założenie, że prywatne ubezpieczenie się nie zwróci,
    > jest dla Ciebie do przyjęcia ale już od ubezpieczenia w instytucji
    > państwowej tego wymagasz?
    > Co za niekonsekwencja.

    No nie. Tylko analizuję możliwe zwroty. Chorobowego z ZUS zapewne nie ma
    wiele i chyba ubezpieczenie się od utraty zysków może wyjść sensowniej.
    Jak się mylę, to popraw.

    > A co kiedy ma się pracowników?

    No to pracownicy pracują i dostawanie chorobowego nic nie zmienia.

    > Ale tak działa każde ubezpieczenia. Nie ma żadnej gwarancji, że
    > dostaniesz cokolwiek.

    No ale zastanawiam czy nie korzystniej gdzie indziej. ZASTANAWIAM. Nie
    neguję.

    > Mam prywatne ubezpieczenie i płace ub.chorobowe w ZUS. Z prywatnego za
    > trwającą 6 miesięcy chorobę dostałam przy porównywalnej składce ok. 6
    > razy mniej niz z ZUSu, bo tylko za pobyt w szpitalu.

    Ano chyba że te zusowskie wyższe. Nie spodziewałem się, biorąc pod uwagę
    zus i opinię o nim.

    > Swoja drogą, skoro Tobie lekarz nie chce dać zwolnienia, to widać nie
    > jesteś chory.

    No widać zapalenie oskrzeli czy kaszlak na plecach wymagający
    codziennych zabiegów w godzinach pracy nie są chorobami.

    > Ja dostaję na każda grypę, anginę i atak rwy kulszowej.

    No ja nie miewam takich chorób. Czasami przeziębienie, kiedyś zapalenie
    oskrzeli, ostatnio kaszlak na plecach, a w te święta zapalenie gardła,
    ale to w święta.

    > A jak czasem nie chcę, to się lekarz dziwi.

    Hm... To na mnie nigdy nie pytają. Jak ja pytam, to patrzą takim
    wzrokiem, jakbym był bumelant.

    > Masz po prostu jakiegoś pecha może?

    Może. Ale to nie jest jeden lekarz, a wielu i mam wrażenie, że jest
    silna tendencja antyzwolnieniowa. Zresztą nawet po przychodniach wiszą u
    nas kartki z Odezwą NFZ czy kogośtam, że przychodzenie do lekarza tylko
    po zwolnienie jest bezcelowe, a wypisywanie przez lekarzy zwolnień bez
    prowadzenia całej serii badań może skutkować odebraniem prawa do
    wystawiania zwolnień lekarzowi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek