  • Data: 2004-07-29 18:01:04
    Temat: Re: Zmiany jakis numerkow i aktualizacja DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Jul 2004, Janusz wrote:

    >+ On Wed, 28 Jul 2004 07:27:19 +0200, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ > W GUS masz już klasyfikację PKD, uaktulanić musisz tylko w urzędzie
    >+ > dzielnicy we wpisie do ewidencji działalności
    [...]
    >+ Czyli teraz wyszlo jakies zarzadzenie, ze w UM tez musza miec te
    >+ numerki (skoro wczesniej nie bylo im to do szczescia potrzebne)?

    Ano :(

    >+ W skarbowce byly chyba podawane, wiec tam nie trzeba sie fatygowac
    >+ rozumiem?

    IMHO błąd w rozumowaniu.
    Do GUS i do skarbówki masz zgłaszać każdą zmianę we wpisie.
    Ponieważ wpis *zmieni się* (przecież na początek zmieni się
    data ostatniej aktualizacji wpisu w rejestrze !), to IMO trzeba
    będzie zgłosić się z ową "aktualizacją niczego" zarówno do
    GUS jak i do US !
    Jeśli się mylę - to proszę o krytykę.

    Ale IMO:

    >+ > Jeżeli główny rodzaj działalności Ci się nie zmienia, to nie musisz
    >+ > odwiedzać GUS'u.

    ...to jest błąd z powodu jak wyżej :] (GUS chce wiedzieć że data
    aktualizacji wpisu ci się zmieniła ! :))

    >+ Mnie sie nic nie zmienia... to przepisy sie zmieniaja :)

    Cóż poradzić :] A ustawodawca postanawia że masz latać
    z papierkami... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)