  • Data: 2010-01-12 16:40:18
    Temat: Re: allegro, vat, niezrealizowana transakcja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Jan 2010, Vasco wrote:

    > Przyjmuję argumentację. Tylko doszczegółowienie: skoro kasę mam, to nie
    > powienienem wszystkiego ewidencjonować?

    Popatrzmy w sufit... - czy w rozporządzeniu *są* zwolnienia
    z rejestracji *niektórych czynności* na kasie również przy
    sprzedaży "dla ludzi"?

    > Tzn., że jakbym chciał, to bym nie
    > musiał "nabijać" transakcji z Allegro wpłacanych na konto? Wydawało mi się,

    Dobrze Ci się wydawało.
    Powód jest prosty: fakt zawaracia transakcji poprzez Allegro (patrz
    uwagi niżej) nie jest ŻADNYM kryterium, decydującym o obowiązku "nabijania"!

    Zwolnienie z grubsza biorąc wymaga aby:
    - nie była to sprzedaż "nagranych nośników", fotoaparatów, metali
    szlachetnych i całej reszty rzeczy które są (bezwarunkowo)
    wyłączone ze zwolnienia (znajdź w treści rozporządzenia)
    - sprzedaż była "w systemie wysyłkowym" (uwaga na odbiór osobisty!)
    - wpłata następowała na rachunek bankowy "za poœrednictwem poczty,
    banku lub spółdzielczej kasy"

    > że skoro mam, to trzeba wszystko "jak leci" (poza fakturami dla prowadzących
    > DG itp.).

    No, przepisów poczytaj :D
    Tu masz link:

    pzdr, Gotfryd