  • Data: 2005-10-02 15:00:40
    Temat: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tu.
    >
    > Tu jest powiedziane że jeśli chodzi o umowy "wykonywane osobiście"
    > (czyli umowy zlecenia i o dzieło nie wykonywane w ramach DG) to
    > liczy się definicja z ustawy o podatku dochodowym a nie definicja
    > z K.C.
    > Art. 13 odwołuje się do art. 1.1.2 (listy definicji rodzajów dochodów).
    > Umowy do których mogą być zastosowane 50%KUP z kolei (nie licząc
    > dochodów o pracę) są zaliczane do art. 10.1.7 (na liście) oraz
    > opisu art. 18 oraz rozliczania art. 19.

    Pominąłeś, cytowany przeze mnie, ust. 3a, który wg mnie jest tutaj kluczowy.

    Moja wykładnia: :)

    Ustawa vat:

    "Art.15 Podatnikami są (...) osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie
    działalność
    gospodarczą."
    ale:
    "Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą (...)
    nie uznaje się (...)
    usług twórców (...) wynagradzanych w formie honorariów za przekazanie
    lub udzielenie
    licencji do praw autorskich".

    Równocześnie, wg. ustawy o podatku fizycznym:

    "Art. 18. Za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności
    przychody z praw autorskich"

    Zaś ustawa vat mówi:

    "Art. 8. 1. Przez świadczenie usług (...) rozumie się (...) również:
    przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych"

    Przychód z praw autorkich podlega więc opodatkowaniu vat na takich samych
    zasadach, jak usługa, czyli np. mycie okien.
    Więc jeśli ktoś w ramach DG podpisze umowę na
    mycie okien w jakiejś firmie, to podlega pod vat. Jeśli ta sama osoba
    ma DG w innej branży, a mycia okien podejmie się na umowę zlecenie,
    to ta usługa z vatu jest wyłączona. Z prawami autorskimi jest podobnie:
    Udzielenie licencji w ramach DG podlega opodatkowaniu (w załączniku do
    ustawy jest mowa o stawce 7%), zaś poza DG nie.
    Gdzie się pomyliłem?
    Może orzeczenia, o których pisałeś, dotyczą okresu, w którym nie było
    jeszcze
    dodanego w maju punktu 3a?

    Pozdrawiam
    @