  • Data: 2008-09-23 18:25:06
    Temat: Re: krus i zus - kto obroni tych co mają dg ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla prowadzących DG mam dwie pocieszające informacje:
    > - płacicie składki tylko od części przeciętnego wynagrodzenia, gdy
    > tymczasem etatowcy w praktyce od całego swojego wynagrodzenia,
    > statystycznie więc płacą (tracą) więcej
    Należałoby jeszcze policzyć dochody tych co mają dg i tych co płacą dużo na
    etacie.
    Dla przykładu mój zarobek brutto za lipiec - gdzie byłem na urlopie - 1000
    zł. zapłaciłem zus prawie 800.
    Na etacie nie ma takiej opcji, żeby zarobić 200 zł.

    > - da się jeszcze kombinować z niższym ZUSem na przykład na umowach o pracę
    > nakładczą.

    Pewnie, że się da. Da się też kombinować z niepłaceniem podatków. Ale to
    jest kombinowanie - a nie każdy tak chce.

    --
    Pawełj