  • Data: 2011-05-19 22:48:36
    Temat: Re: nieruchomość w spadku, jej sprzedaż i podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 May 2011, Slawek Kotynski wrote:

    > A co ma tutaj do rzeczy, że to 1/7 spadku?

    Uwaga, będę głośno myślał ;)

    > Zostałeś
    > właścicielem nieruchomości - data to pewnie data orzeczenia
    > sądowego, z którego to wynika...

    Właśnie w tym problem, IMHO.
    Z jego opisu:

    [...]
    [...]
    > a jeśli nie, to jakiegoś
    > późniejszego aktu - np. przekazania własności przez pozostałych
    > spadkobierców.

    I jak mniemam, w tym problem - wg tego co widzę, aktualnie nieodpłatne
    zniesienie współwłasności opodatkowane jest tak, jak darowizna.
    Spadek, w postaci 1/7 udziału dostał "kiedyś" i podatek się przedawnił.
    Ale dział następuje *teraz*.

    I mam pytanie - bo "oczywista oczywistość" może być pozorna:
    czy przepis KC:
    _117.html
    +++
    1035
    Jeżeli spadek przypada kilku spadkobiercom, do wspólnoœci majštku
    spadkowego oraz do działu spadku stosuje się odpowiednio przepisy
    o współwłasnoœci w częœciach ułamkowych z zachowaniem przepisów
    niniejszego tytułu.
    ---

    ...wyczerpuje podstawę do żądania podatku od niedopłatnego zniesienia?

    pzdr, Gotfryd