  • Data: 2023-06-12 13:16:15
    Temat: Re: permanentna inwigilacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Jun 2023 14:42:04 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Według mojej pamięci nam się zawsze kumulowało. W tej chwili
    > podejrzewam, że pobieranie go tylko w chwili sprzedaży ostatecznemu
    > odbiorcy mogło likwidować kumulację obrotowego w łańcuchach dostaw ale
    > nie w produkcji.
    >
    > Zastanawia mnie jak mógł być zdefiniowany ostateczny odbiorca.
    > Kupuję oporniki w sklepie.
    > Ja tych oporników dalej już nie sprzedam jako oporniki. Może byłem ich
    > ostatecznym odbiorcą bo na mnie kończył się łańcuszek kolejnych sprzedaży.

    No i wlasnie tu mi sie przypomina, ze jak sie przychodziło z
    "zamówieniem na szkołę", to sie kupowało taniej o ten podatek.

    > Ja je użyję do wyprodukowania jakiegoś urządzenia i jeśli dla oporników
    > byłem ostatecznym odbiorcą to mi się w moim produkcie podatek kumuluje.
    >
    > Nie pamiętam, aby trzeba było się rozliczać, że kupiłem 100 oporników
    > (bo były sprzedawane w pudełkach po 100), ale zużyłem tylko 40 bo tyle
    > produktów się wyprodukowało i potem nastąpiła zmiana projektu i ten
    > opornik już do nowego nie wchodził.

    O ile dobrze widze, to w JGU były opodatkowane takze "ponadnormatywne
    ubytki". W prywatnych firmach
    "nadmierne ubytki produktów objętych szczególnym nadzorem podatkowym
    ...".
    Ale u Ciebie to nie są ubytki, bo oporniki leżą na magazynie.
    Chyba, ze je zezłomujesz, jak to kiedys pisałes :-)
    Ale złomowanie to inne przepisy, to pewnie znów nie, poza tym
    to nie szczególny nadzór.
    Choc oporniki w latach 80-tych ... kto wie :-)
    No nie, w sklepach sie kupowało normalnie :-)

    > Gdyby podatek obrotowy był tak naliczany, że nie kumuluje się w
    > produkcji to właściwie nie wiem kiedy on byłby naliczany.

    Jak sprzedajesz klientowi detalicznemu?
    Ale jak widac idea była inna.

    > Od oporników nie bo użyję je do wyprodukowania czytnika kart magnetycznych.
    > Od czytnika nie bo jest on elementem do 'produkcji' systemu kontroli
    > dostępu.
    > Od systemu nie, bo jest on elementem do wyprodukowania budynku.
    > Chyba dopiero nabywca budynku zapłaciłby podatek obrotowy. Ale jak
    > budynek to hala produkcyjna...

    To i teraz sobie VAT odliczy ...

    > Sądzę, że w produkcji obrotowy się kumulował. A jeśli tak to jest on
    > wrogiem gospodarki produkującej nowoczesne, skomplikowane produkty.

    Albo wrogiem podziału na wiele poziomów, a przyjacielem koncernów,
    co to robią sobie wszystko :-)

    J.