  • Data: 2023-06-12 12:54:53
    Temat: Re: permanentna inwigilacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Jun 2023 16:54:56 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale ten podatek obejmował stosunkowo niewiele

    IMO - był dosc ogólny, lista wyłączen niby duza, ale które sie
    stosowało?
    "Czynnosci polegające na pracy fizycznej, o ile nie są rzemiosłem".
    Naprawa samochodu? Kafelkowanie? inne prace budowlane?

    > i wcale nie był tak wysoki.

    Jakby mial byc nakladany przez kilka szczebli, to rośnie.

    Ale niski to był w 1972. Juz 1983 bylo
    wytwórcza 20%,
    usługi 5%,
    handel 5%

    Inna sprawa, ze raczej nie należało sie spodziewać wielu szczebli.

    > Nie dotyczył również obrotu z jednostkami ,,uspołecznionymi".
    > Jak chcesz dowiedzieć się więcej, czytaj:
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19720530338

    A gdzie to zwolnienie przy "uspołecznionych"?

    > Nieprawda.

    Tak to pamietam z czasów wprowadzania VAT - władza mówiła, ze ceny sie
    na artykuły przemysłowe wiele nie zmienią, bo teraz jest podatek
    obrotowy, mniej więcej w podobnej wysokosci.
    Problem był z komputerami, bo one były zwolnione z obrotowego, a z VAT
    nie.

    Możliwe, ze dotyczylo to obrotowego od jednostek uspołecznionych,
    czy też od fabryk ... panstwowych.

    J.