  • Data: 2007-06-20 19:49:04
    Temat: Re: podatek w odszkodowaniu autok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Jun 2007, bbl wrote:

    > Witam
    >
    > Jak to jest czemu ja musze zapłacić podatek VAT za mechanika który wystawił
    > mi rachunek za naprawy.
    > PZU pokryło kwotę tylko netto jemu a on mi wystawił + 22% VAT. Samochód jest
    > w leasingu na moją firmę i jest ubezpieczony. Czy to jest zgodne z
    > przepisami? Od kiedy to w Polsce Nabywca płaci podatek za Sprzedającego.

    Mało danych.
    Domniemajmy, że prowadzisz DG, jesteś VATowcem i masz 100% sprzedaży
    oVATowanej. Pasuje?
    Jeśli choć jedna pozycja nie pasuje (np. nie masz 100% sprzedaży
    oVATowanej) to IMHO winien jesteś braku protestu u ubezpieczyciela ;)
    (skąd on ma to wiedzieć, jak nie od Ciebie, my TEŻ nie wiemy!)

    > Dziwne jest to dla mnie.

    Podejrzewam, że w ogóle może być dziwne to co księgowałeś ;)

    Wybacz podejrzliwość, ale "problem" (w znaczeniu nierozumienia
    problemu :)) nie jest nowy.

    Zechciej może odpowiedzieć na kilka pytań:
    - ile umów (i jakich) zostało wykonanych w ramach zdarzenia "naprawa
    auta zepsutego w ramach wypadku na koszt ubezpieczyciela"
    - które z nich są oVATowane a które nie
    - kto ma jakie przychody i jakie koszty (!)
    - czy znane Ci są pojęcia "barter", "kompensata" i "potrącenie", takoż
    co oznaczają pojecia "na czyjś rachunek" lub "na czyjąć rzecz"
    i stosownie "w czyimś imieniu" tudzież skąd różnica, takoż kto
    w omawianym przypadku płaci w czyimś imieniu i za co NIE płaci
    (oraz dlaczego ubezpieczenie nie jest oVATowane ;))
    ...i bonus:
    - jak zaksięgowałeś lub zamierzasz zaksięgować przychody i koszty
    z poszczególnych umów, takoż co chcesz zrobić z VATem
    ...a na deser samo Ci wyjdzie:
    - dlaczego chcesz dwa razy odliczyć VAT i na jakiej podstawie
    liczysz że ktoś Ci pozwoli!

    ;)

    Podejrzewam sobie, tak bezpodstawnie, że traktujesz całość
    jako jedno "zdarzenie gospodarcze".
    Brak podstaw.

    pzdr, Gotfryd