  • Data: 2007-06-20 19:57:58
    Temat: Re: podatek w odszkodowaniu autok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

    > Abstrachując(hując? ;) ) od meritum(AFAIK tak właśnie jest że dostajesz z
    > ubezpieczalni tylko netto,
    > taka ubezpieczeniowa zagwozdka

    Zagwodzki nie ma, jak się rozejrzysz kto z kim zawarł jakieś UMOWY
    i uzmysłowisz, że to są ODRĘBNE umowy, zawarte w różnym czasie i na
    różny temat.
    Całość bieże się z faktu że ma miejsce przeniesienie zobowiązania
    do zapłaty - zapłata NIE JEST DOKONYWANA PRZEZ STRONĘ UMOWY!
    Oczywiście wierzyciel musi na to wyrazić zgodę, i to jest część
    umowy (tej z warsztatem), ale przecież warsztat NIE NAPRAWIA AUTA
    UBEZPIECZALNI!
    On naprawia je faciowi który miał pech, że w wyniku wypadku się
    ono zepsuło - ale w zasadzie co go to obchodzi...
    Przyłazi gość z zepsutym autem, mówi że ma wiarygodnego gwaranta
    który ZA NIEGO zapłaci, no i warsztat się na to zgadza, wolno
    mu.
    Teraz można sypnąć cytatami z KC które to opisują prawnie, ale
    że dużo tego to proponuję żeby każdy sam sobie dopasował co
    mu tam będzie potrzebne :)

    > - ale to tylko ze słyszenia znam sprawę

    U... niedobrze... grupy nie czytasz ;)
    (znaczy "było ileś tam razy" :))

    > Przecież ja nikomu nic bym nie sprzedał gdyby mi na podatki nie zapłacił

    :)
    Całość bieże się z tego, że jak posiadaczowi uszkodzonego pojazdu wolno
    odliczyć VAT, to *nie poniósł szkody* w wysokości tego VATu!
    A odszkodowanie (w ścisłym tego słowa znaczeniu, znaczy nie
    zadośćuczynienie ani inne formy, lecz "zwrot strat majątkowych")
    nie mogą przewyższać rozmiaru strat.

    pzdr, Gotfryd