    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: subiekt Gt i kwestia rozliczenia towaru
    Date: Wed, 12 Mar 2008 22:52:46 +0100

    On Tue, 11 Mar 2008, stano wrote:

    > Witam
    > Zalozmy taka rzecz
    >
    > Kupilem towar po 100 zł za sztuke brutto. Ciezkie czasy , minal miesiac ,
    > konkurencja ma taniej i musze to sprzedawac po jakies np. 60 zł brutto.
    >
    > Jak to rozliczac ? bede na minusie , czy w zwiazku z tym mam straty czy tez
    > jest to moje ryzyko handlowe ?

    IMO błąd jest w pytaniu :)
    A nawet dwa.
    Pierwszy: to są straty *na transakcjach* stanowiące normalne ryzyko
    handlowe
    Drugi: raczej sugestia, a nie wyraźnie wymienione rozumowanie, ale
    przecież dla celów podatkowych nie rozdziela się poszczególnych
    transakcji, lecz źródła przychodu (aczkolwiek, przyznajmy, są
    wyjątki, lecz akurat nie dotyczą DG).
    Krótko mówiąc to że transakcja przyniosła stratę może mieć znaczenie
    dla zarządzania - ale dla podatków liczy się jaki wynik przyniosło
    CAŁE przedsiębiorstwo (suma przychodów i suma kosztów), a nie oddzielnie
    ile było "kawałków zysków" a ile "kawałków straty".

    Inaczej mówiąc: nie wiem w czym problem.
    Jak w programie to się nie znam ;)

    pzdr, Gotfryd