  • Data: 2004-12-27 20:25:31
    Temat: Re: zbieg odpowiedzialnosci spadkodawcy
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a):

    >(BTW: czy wynagrodzenie
    > komornika to jest jakiś procent od spadku przy wycenie ? I ile dostaje
    > on "z udziału" jak wartość jest ujemna ? :))

    IMHO, komornik dostaje procent od wartości ściągniętego długu, więc maks
    do wysokości spadku przy dobrodziejstwie, a jak nie ma z czego ściągać
    (bo ubiegli go inni komornicy albo US) to kiszka. :)

    > Zgoda. Ale primo - nie rozstrzyga to o kwestii *podatku*: podatek dotyczy
    > "jednego spadku" jako całości, jak na mój gust. Czyli jeśli w wyniku
    > "rożnych zdarzeń" wartość spadku (łączna) się zmieni - podatnik powinien
    > mieć prawo do "odjęcia ciężarów".
    > Secundo - oświadczenie "z dobrodziejstwem".
    [..]
    > IMHO "dobrodziejstwo" powinno NADAL działać.... *rownież* w zakresie
    > podatku.

    Zgadzam się. To powinno działać też w obie strony. Jak okaże się
    później, że majątku jest więcej - podatku powinno być więcej, jak mniej
    - mniej także i podatku, ale IMHO, podatnik powinien w określonym
    terminie (chyba miesiąc) złożyć deklaracje i wpłacić podatek od wartości
    spadku zastanego w *danym momencie*, czyli w momencie przyjęcia spadku,
    a ewentualnie później korygować tą deklarację. (i chyba tutaj jesteśmy
    zgodni)

    > Wygląda mi na podejrzanie optymistyczne :)
    > IMHO w rachubę nie wchodzi "normalny dług o którym spadkobierca nie
    > wiedział" a raczej przypadek kiedy był *wprowadzony w błąd* (nie
    > "w niewiedzę" :)) że spadkodawca jest właściecielem czegoś-tam,
    > a okazało się że ktoś go zmanipulował. Ale też tylko gdybam :)

    Fakt, to było trochę zbyt naiwne z mojej strony. :)

    I thought the some thing, too.
    This is to good to be true.
    :)

    > pozdrowienia, Gotfryd