  • 1. Data: 2004-06-21 13:30:22
    Temat: Sam. ciez. a odliczenie VAT
    Od: "Dominik Dymarczyk" <f...@g...pl>

    cześć
    Mam problem czy mogę odliczyć vat za paliwo jeżeli posiadam samochód
    ciężarowy ale nie posiadam homologacji.

  • 2. Data: 2004-06-21 19:06:46
    Temat: Re: Sam. ciez. a odliczenie VAT
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Dominik Dymarczyk" <f...@g...pl> wrote in message
    > cześć
    > Mam problem czy mogę odliczyć vat za paliwo jeżeli posiadam samochód
    > ciężarowy ale nie posiadam homologacji.

    masz problem, a vatu nie możesz odliczyć

    Magda

  • 3. Data: 2004-06-21 22:03:27
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Oficjalne stanowisko MF
    W przypadku samochodu o ładowności mniejszej niż ładowność obliczona za
    pomocą formuły zawartej w przepisie art. 86 ww. ustawy z dnia 11 marca
    2004r., kwotę podatku naliczonego stanowi 50 % kwoty podatku określonej w
    fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia
    towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 5.000 zł. W przypadku
    ładowności wyższej niż określona w sposób wyżej określony, podatnikowi
    przysługuje odliczenie podatku według ogólnych zasad.

    Z przepisów nie wynika, aby sam brak u podatnika odpisu świadectwa
    homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa
    homologacji, skutkował uznaniem jego pojazdu za samochód osobowy. Istotne
    jest bowiem, aby z homologacji wydanej dla danego typu samochodu wynikało
    uprawnienie, którego podatnik dowodzi, tj. że ładowność tego samochodu jest
    wyższa niż określona powyższym wzorem.