  • 1. Data: 2007-12-06 11:45:58
    Temat: US - odliczenie odsetek od kredytu
    Od: croofec <s...@w...croofec.net>

    Dostałem wezwanie do US aby przedstawić dokumentu wg których został
    sporządzany PIT za 2006. Oczywiście doszukano się nieprawidłowości w
    odsetkach od kredytu. Chodzi o to, że kupując mieszkanie ma w akcie
    notarialny takie sformułowanie:
    "... z własnością lokalu mieszkalnego związany jest udział wynoszący
    221/10000 w prawie do użytkowania wieczystego gruntu oraz we
    współwłasności części budynku i urządzeń, które nie służą do wyłącznego
    użytku właściciela lokali ..."
    Czy użytkowanie wieczyste jest jednoznaczne z zakupem gruntu ? Czy
    musiałem ten procent udziału uwzględnić przy odliczaniu odsetek od
    dochodu ?
    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Łućko

  • 2. Data: 2007-12-06 18:19:02
    Temat: Re: US - odliczenie odsetek od kredytu
    Od: croofec <s...@w...croofec.net>

    croofec napisał(a):
> [...]
    > Czy użytkowanie wieczyste jest jednoznaczne z zakupem gruntu ? Czy
    > musiałem ten procent udziału uwzględnić przy odliczaniu odsetek od

    Dzięki znalazłem :/

    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/ulga_odsetkow
    a-a_1403.htm

    Kredyty, od których odsetki nie są odliczane
    5) wykorzystanych na nabycie gruntu lub prawa wieczystego użytkowania
    gruntu w związku z inwestycją; w przypadku wykorzystania kredytu na cele
    wymienione w punktach od a) do d) oraz na nabycie gruntu albo prawa
    wieczystego użytkowania gruntu odliczeniu _nie podlegają odsetki od
    części kredytu ustalonej w takiej proporcji, w jakiej pozostają wydatki
    na nabycie gruntu albo prawa wieczystego użytkowania gruntu_ w łącznych
    wydatkach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Łućko