  • 1. Data: 2006-08-16 11:50:12
    Temat: US zmiana konta
    Od: "DECORO" <r...@n...pl>

    W jakim terminie jestem zobiowiazany powieadmic Us o zmianie NR konta
    firmowego?

  • 2. Data: 2006-08-16 21:23:52
    Temat: Re: US zmiana konta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Aug 2006, DECORO wrote:

    > W jakim terminie jestem zobiowiazany powieadmic Us o zmianie NR konta
    > firmowego?

    Art. 9.
    1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia
    aktualizacyjnego do właściwego naczelnika urzędu skarbowego
    określonego w art. 4:
    1) wymienieni w art. 6 ust. 1 - nie później niż w terminie
    14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych;

    Ale coś obiecaj: że w koncu tę ffff...ine :) ustawę przeczytasz...
    Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-08-17 06:16:21
    Od: "DECORO" <r...@n...pl>

> [...]
    >

    > Ale coś obiecaj: że w koncu tę ffff...ine :) ustawę przeczytasz...
    > Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    dziekuje bardzo.
    hmm ale dleczego wszedzie (ksiegowa , znajomi) mi mowia ze mam na to 7 dni?

  • 4. Data: 2006-08-17 06:17:08
    Od: "DECORO" <r...@n...pl>

> [...]
    >

    > Ale coś obiecaj: że w koncu tę ffff...ine :) ustawę przeczytasz...
    > Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    Juz sie zapoznaje z ustawa.

  • 5. Data: 2006-08-17 06:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Aug 2006, DECORO wrote:

    > dziekuje bardzo.
    > hmm ale dleczego wszedzie (ksiegowa , znajomi) mi mowia ze mam na to 7 dni?

    Poproś owych "wszędzie" co by podstawę prawną podali, poduczymy się :)

    Mi się *wydaje* że 7 dni jest do aktualizacji EDG: czyli *jeśli* jest
    zmieniany wpis w EDG (zmiana adresu, zakresu działalności itp) to
    na zgłoszenie tej zmiany byłoby 7 dni.
    Na mój rozum nie o tym mowa.
    O ile pamiętam sprawa już kiedyś była na grupie: przy takiej zmianie
    zgłaszający w terminie zmianę do EDG ma problem taki, że z reguły
    UM+GUS "nie wyrabiają" w ciągu kilku dni i w zasadzie powinien składać
    NIP-* 2 razy: w terminie 14 dni od zajścia zmiany oraz po uzyskaniu
    "papierów" drugi raz :>
    Były (?) jeszcze przepisy szczegółówe (rzekłbym: "wyjątkowe") np. dla
    taksówek osobowych w ustawie o VAT coś widzę było na okres przejściowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)