  • 1. Data: 2021-11-23 15:05:41
    Temat: IKZE traci sens
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W roku podatkowym 20222 IKZE traci sens. Na IKZE wplacali ci, którzy nie
    mieli żadnych odliczeń, więc IKZE wpłata zmniejszała podatek i US
    zwracał podatek po złożeniu PIT.

  • 2. Data: 2021-11-23 16:21:55
    Temat: Re: IKZE traci sens
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-11-23, Monika Głowacka <m...@i...eu> wrote:

    > W roku podatkowym 20222 IKZE traci sens. Na IKZE wplacali ci, którzy nie
    > mieli żadnych odliczeń, więc IKZE wpłata zmniejszała podatek i US
    > zwracał podatek po złożeniu PIT.

    E, nie jest nawet fajniej niż było.

    Teraz jeśli ktoś ma np. dochód z działaności na ryczałcie, czy liniówce,
    i wypłaci w 2022, to mu chyba naliczą dochód na skali. I będzie można z
    nowej kwoty wolnej skorzystać (do 30 tys. :)

    W sumie nie wiem czy przed tym konstruktem się zabezpieczyli,
    jak nie to jest to jakaś mikro-optymalizacja ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2021-11-23 16:42:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W sumie nie wiem czy przed tym konstruktem się zabezpieczyli,

    Nie wiem jak z innymi, ale słyszałem, że z dochodami z najmu to się
    zabezpieczyli. Dotychczas rozliczam według skali. Podobno teraz będzie
    przymusowo według ryczałtu no i nie załapię się na 30k kwoty wolnej.

    Ale opieram się tylko na tym co 'słyszałem'. Nic konkretnego nie wiem.
    P.G.

  • 4. Data: 2021-11-26 13:47:13
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.11.23 o 16:21, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > i wypłaci w 2022, to mu chyba naliczą dochód na skali. I będzie można z
    > nowej kwoty wolnej skorzystać (do 30 tys. :)

    Jeśli ktoś tylko pracuje na etacie lub zleceniach co coś mu to daje ?

  • 5. Data: 2021-11-27 13:20:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-11-26, Monika Głowacka <m...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Jeśli ktoś tylko pracuje na etacie lub zleceniach co coś mu to daje ?

    To zależy od zarobków, od tego czy się łapie na inne ulgi.
    Nie ma prostej odpowiedzi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com