  • 1. Data: 2004-12-13 20:27:40
    Temat: Wspolne opodatkowanie a czas istnienia firmy
    Od: Tasior Miedziak <t...@n...valid.com>

    Witam,

    Jestem całkowitym laikiem w kwestii prawa i podatkow wiec
    prosze o wyrozumialosc.

    Opis:

    W najblizszym czasie bede zmuszony zrezygnowac z pracy
    i zalozyc wlasna firme (samozatrudnienie). Bede rozliczal
    sie na zasadach oglonych, dodatkowo chcialbym sie rozliczac
    wspolnie z malzonka, ktora nie pracuje (urlop wychowawczy).

    Pytanie:

    Czy, aby moc rozliczac sie wspolnie z malzonka firma
    musi istniec przez caly rok kalendarzowy ? Chce uniknac
    sytuacji kiedy dajmy na to zaloze firme od lutego, a tu
    okaze sie nie bede mogl rozliczac sie wspolnie bo firma
    w nie ma ciaglosci istnienia w danym roku kalendarzowym
    (lub tez rozliczeniowym, jak zwal tak zwal)

    Poki jeszcze czas moglby zalozyc firme w roku kalendarzowym
    2004 i w 2005 bylaby ciaglosc. Stad moje pytanie.

    pozdrawiam,

    TM

  • 2. Data: 2004-12-13 20:53:16
    Temat: Re: Wspolne opodatkowanie a czas istnienia firmy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tasior Miedziak wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie:
    >
    > Czy, aby moc rozliczac sie wspolnie z malzonka firma
    > musi istniec przez caly rok kalendarzowy ?

    Nie.
    Ze wspólnego opodatkowania wykluczyłby Cię ewentualny
    wybór liniowej stawki podatku przy tej formie opodatkowania.
    Zakładam, że pozostałe warunki spełniacie.

  • 3. Data: 2004-12-15 00:04:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004, Tasior Miedziak wrote:
    [...]
    > + Czy, aby moc rozliczac sie wspolnie z malzonka firma
    > + musi istniec przez caly rok kalendarzowy ?

    No nie.
    Ale może być kilka innych "efektów ubocznych" dla
    których może się opłacać mieć DG rozpoczętą o rok
    wcześniej. Czy ja wiem...:
    - limit VAT
    - ew. potencjalne zwolnienie od kasy fiskalnej (przyroda zna
    przypadki kiedy w rozporzadzeniu był tekst o takich co to
    "byli zwolnienie w 2002" czy jakoś tak)
    - czas kiedy nie wolno korzystać ze stawki 19% kiedy
    ma się kontakty z byłym pracodawcą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-15 22:13:21
    Od: Tasior Miedziak <t...@n...valid.com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > "byli zwolnienie w 2002" czy jakoś tak)
    > - czas kiedy nie wolno korzystać ze stawki 19% kiedy

    Hej,

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi :-)

    pozdr,

    TM