    From: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zamiana towaru na ŚT a VAT - prośba
    Date: Wed, 20 Mar 2002 22:46:32 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@pf28.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam.
    Jestem z Wami jakieś 1,5 roku i wiem, że było, ale .......
    podpowiedzcie mi Dobrzy Ludkowie jak zrobić taki manewr :

    W 10/2001 sprowadziłem "na firmę" auto "bezspornie ciężarowe ;-)"
    (1080 kg ładowności + 7 osób). Ponieważ odprzedaż pojazdów stanowi
    przedmiot działalności zaksięgowałem je jako towar handlowy (KPiR + VAT).
    Rzadko mi się to zdarza ;-), ale od początku czułem do tego auta
    sentyment i nie wystawiałem go do sprzedaży. W lutym ostatecznie
    postanowiłem
    pozostawić auto w firmie jako ŚT i dokonałem rejestracji w Wydz.
    Komunikacji.
    Teraz ciężko się zastanawiam, jak dokonać zamiany towaru handlowego
    na ŚT w dokumentacji VAT. Nie mam potrzeby zwracać się do US
    o zwrot podatku, ale też nie chcę stracić prawa do odliczenia zapłaconego
    "na granicy" VAT-u.
    Bardzo proszę, podpowiedzcie mi jak to zrobić w dokumentach, żeby
    wszystko było zgodne z literą prawa ???!!!
    Czy muszę składać jakieś korekty i wyjaśnienia do VAT-7 za 10/2001,
    skoro nie chcę zwrotu podatku na konto ???
    Jest dla mnie oczywiste, że jakoś trzeba zamienić ten podatek od
    "pozostałych zakupów służących sprzedaży opodatkowanej", na "podatek od
    zakupu
    środków trwałych", ale w tym miejscu moja wiedza jest niewystarczająca... .

    PROSZĘ O POMOC (najlepiej krok po kroku).

    Jak zwykle serdecznie pozdrawiam :-).

    Piotrek