    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zwrot VAT - chyba nie przychód?
    Date: Thu, 13 Mar 2008 18:36:57 +0100

    Przyczytałem sobie
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2174
    .220.0.39.10.1.0.1.htm

    I zasiało to we mnie ziarenko niepewności, czy aby zwroty z VAT(dla
    ścisłości - te
    wykazywane na VAT-7 zamiast przeniesienia nadwyżki na następny okres) nie
    są przychodem?
    Na logikę to absurd, bo (1) VAT płaci się z kasy już opodatkowanej PIT-em
    a (2) zwrot
    to tylko zwrócenie nienależnie pobranej kasy a nie dodatkowy zarobek.

    Do tego znalazłem art. 14 ust. 3 pkt 3,7 updof które wprost mówią że
    zwroty podatków,
    w tym VAT-u, nie są przychodami, a do tego jest jeszcze art. 14 ust. 2 pkt
    7d,
    który też jasno mówi, że zwrócony VAT jest przychodem tylko wtedy gdy
    wcześniej był kosztem.

    Czyli zwrot VAT-u przychodem z DG nie ma jak być, prawda?

    pozdr,
    tommyz