  • 1. Data: 2006-09-24 21:15:27
    Temat: doładowanie telefonu w koszty?
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dzień dobry,

    W swojej działalności gosp. używam telefonu komórkowego "na kartę".
    Jak US zapatrują się na wrzucanie w koszty doładowań telefonu?
    Do tej pory tego nie robiłem, ale dowiedziałem się, że podobno można
    byleby mieć fakturę na to doładowanie. Można?

    Do rozmów prywatnych posiadam w domu (miejsce prowadzenia działalności)
    również tel. stacjonarny, choć oczywiście i z tej komórki na kartę czasami
    prowadzę rozmowy prywatne i wysyłam trochę smmsów.

    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-24 22:13:33
    Temat: Re: doładowanie telefonu w koszty?
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:op.tgein1e1u22f71@bu-8b31d8846187>
    PiotrB. <p...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Do tej pory tego nie robiłem, ale dowiedziałem się, że podobno można
    > byleby mieć fakturę na to doładowanie. Można?

    Jeśli my wprowadzamy takie faktury, a US ani razu się do nas nie przyczepił
    (dwie kontrole), to wychodzi na to, że chiba można :)

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-25 06:19:53
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 00:13:33 Nixe <n...@f...pl> napisał:

    > Jeśli my wprowadzamy takie faktury, a US ani razu się do nas nie
    > przyczepił (dwie kontrole), to wychodzi na to, że chiba można :)

    A czy ten telefon komórkowy musi być wpisany do ewidencji wyposażenia?
    Kupiłem go zanim rozpocząłem DG.

    Piotr

  • 4. Data: 2006-09-25 09:13:15
    Od: Daniel Jakubowski <d...@s...pl>

    PiotrB. napisał(a):
    > Dzień dobry,

    Cześć,
    pozwolę sobie podłączyć sie pod niniejszy wątek i zadać pytanie. Czy VAT
    z faktury za zakup doładowania mogę odliczyć w miesiącu otrzymaniania
    tej faktury i w miesiącu następnym, czy może obowiązują tu szczególne
    warunki rozliczania VAT za usługi telekomunikacyjne i powinienem
    rozliczyć ten VAT w deklaracji VAT za miesiąc w którym przypada płatność
    tej faktury (i tylko w tym miesiącu)?
    Pozdrawiam.
    --
    DJ

  • 5. Data: 2006-09-25 11:55:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Sep 2006, Daniel Jakubowski wrote:

    > rozliczania VAT za usługi telekomunikacyjne i powinienem rozliczyć ten VAT
    > w deklaracji VAT za miesiąc w którym przypada płatność tej faktury (i tylko
    > w tym miesiącu)?

    Przepis "i tylko w tym miesiącu" przestał obowiązywać ostatniego kwietnia
    2004 roku, bo w nowej ustawie zmieniono relację między zasadami odliczania
    VAT i teraz "telekomunikacyjny" przestał być wyjątkiem dla "lub w miesiącu
    następnym".
    Sprawdź :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-28 11:42:32
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    > Jeśli my wprowadzamy takie faktury, a US ani razu się do nas nie
    > przyczepił (dwie kontrole), to wychodzi na to, że chiba można :)

    A jaki opis masz na fakturach VAT?
    bo u mnie jest "Żeton elektroniczny 50"
    i zastanawiam się czy to wystarczy.:/
    Doładowywałem w salonie orange.

    Z kolei na poczcie w fakturę wpisują "karta magnetyczna".

    Piotr

  • 7. Data: 2006-10-01 06:49:29
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > VAT i teraz "telekomunikacyjny" przestał być wyjątkiem dla "lub w miesiącu

    Czyli - jak rozumiem - w sytuacji jeśli poniosłem koszty udokumentowane
    fakturą VAT na dwa miesiące przed rozpoczęciem działalności i jestem
    czynnym VAT-owcem (z innego powodu), to po rozpoczęciu działalności
    spokojnie zakup wpisuję do ewidencji wyposażenia i uwzględniam jako
    koszt oraz odliczam VAT.

    Czy ja się mylę czy tak można zrobić?

    Pozdrawiam

    P.

  • 8. Data: 2006-10-02 08:17:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Oct 2006, piotrek wrote:

> [...]
    > wpisuję do ewidencji wyposażenia i uwzględniam jako koszt oraz odliczam VAT.

    Dwa miesiące mi nie pasują. Miesiąc przed rozpoczęciem, dwa przed
    złożeniem deklaracji.
    Styczeń faktura, w lutym rozpoczęcie DG, w marcu 1. deklaracja - IMHO OK.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-02 14:06:08
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Dwa miesiące mi nie pasują. Miesiąc przed rozpoczęciem, dwa przed
    > złożeniem deklaracji.

    A jeśli VAT rozliczam kwartalnie i faktura jest z września?
    Czy to oznacza że mam sie spieszyć i otworzyć działalność przed
    pażdzienikowym VAT-7K (co nie jest fizycznie niewykonalne) czy spokojnie
    mogę się otworzyć w listopadzie - tak jak planowałem?

    Pozdarwiam

    Piotr

  • 10. Data: 2006-10-02 17:17:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Oct 2006, piotrek wrote:

    > A jeśli VAT rozliczam kwartalnie i faktura jest z września?

    ...to trzeba sprawdzić czy w ustawie na pewno jest "miesiącu" czy
    może "okresie rozliczeniowym" :)

    pzdr, Gotfryd