  • 1. Data: 2004-02-16 07:51:27
    Temat: modernizacja komputera poniżej 3500
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Witam

    Został zakupiony środek trwały w postaci komputera za 3000zł (netto) i
    zamortyzowany jednorazowo.

    W następnym roku podatkowym została do niego dokupiona drukarka za 1000zł.

    Jak się to ma do zapisu:
    "Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na
    ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w
    danym roku podatkowym przekracza 3 500 zł"

    Co z tym fantem zrobić? Czy zapis ten dotyczy również środków trwałych
    zamortyzowanych jednorazowo, czy należy rozpocząć amortyzację jako
    całości i powiększyć przychód o koszt zakupu komputera?
    A może należy rozwiązać to jakoś inaczej?

    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-17 23:40:50
    Temat: Re: modernizacja komputera poniżej 3500
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Jak się to ma do zapisu:

    Hm... chyba dobrze ? ;)
    [...]
    >+ Co z tym fantem zrobić? Czy zapis ten dotyczy również środków trwałych
    >+ zamortyzowanych jednorazowo,

    A dlaczego by NIE ?

    >+ czy należy rozpocząć amortyzację jako
    >+ całości i powiększyć przychód o koszt zakupu komputera?

    IMHO to co piszesz dotyczy wyłącznie przypadku uznania za KUP
    czegoś co powinno byc amortyzowane. Jednorazowa amortyzacja
    to amortyzacja, a nie "uznanie za koszt" :) (co z tego że
    skutek ten sam, ale paragraf inny :) to i inne skutki uboczne).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-18 06:38:08
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2004-02-18 00:40, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > to amortyzacja, a nie "uznanie za koszt" :) (co z tego że
    > skutek ten sam, ale paragraf inny :) to i inne skutki uboczne).

    Czyli oznacza to, że można kupić komputer <3500zł i co roku
    dokupywać/modernizować go za <3500zł i w ten sposób ominie nas
    niejednorazowa amortyzacja?

    BTW Kupienie komputera jest amortyzacją. Czy dokupienie drukarki to
    również amortyzacja, czy też koszt?

    Tomek

  • 4. Data: 2004-02-18 12:33:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Czyli oznacza to, że można kupić komputer <3500zł i co roku
    >+ dokupywać/modernizować go za <3500zł i w ten sposób ominie nas
    >+ niejednorazowa amortyzacja?

    Ano. Mało - wygląda że być może dokupowanie peryferii (monitor,
    drukarka,...) "omija" przy warunku wystarczającym że dana
    sztuka jest tańsza niż 3,5kzł, w ustawie jest "jednostkowy".
    Wątpliwości wzbudza powołanie się w tym samym zdaniu na
    łączną wartość roczną również 3,5 kzł. Wiele wskazuje za tym
    iż interpretacja że sumuje się tylko koszty "uboczne" i instalacji
    ale samego zakupu peryferii już nie - jest poprawna, ale ... ja się
    zawsze profilaktycznie czepiam ;)

    >+ BTW Kupienie komputera jest amortyzacją.

    NieNieNie. Kupienie komputera to zakup i już.
    Dopiero MOŻESZ go amortyzować po wpisaniu do EST :)

    >+ Czy dokupienie drukarki to
    >+ również amortyzacja, czy też koszt?

    Szukać haseł "drukarka" i "przyczepa".
    Zdaniem US i sądów drukarka nie jest "samodzielna", więc ST nie
    stanowi. Stanowisko ostatnio złagodzono wobec:
    - urządzeń wielofunkcyjnych, autonomicznych (odbiera fax i drukuje)
    - używania jednej drukarki wpiętej tak, że kilka z komputerów może
    korzystać z niej niezależnie

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)